خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تاکید کرد: یکی از چالش‌های تولید گوشت مرغ تأمین نهاده به ویژه ذرت و کنجاله سویا است که ٩٠ درصد این نهاده‌ها از خارج تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ٧٠ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تأمین می‌شود، گفت: سالانه ٧٨ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود، این میزان تولید سه درصد تولید گوشت سفید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی، به مشکلات صنعت مرغداری اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های تولید گوشت مرغ تأمین نهاده به ویژه ذرت و کنجاله سویا است که ٩٠ درصد این نهاده‌ها از خارج تهیه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۰۰ درصد نیاز ذرت و ۵۰ درصد نیاز سویا مرغداری‌ها توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تأمین می‌شود.

حسنی مقدم، یکی دیگر از مشکلات این حوزه را تأخیر در ارسال نهاده‌ها از بنادر اعلام کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا با هماهنگی و همکاری مقامات وزارت جهاد کشاورزی مشکل را حل کنیم.

وی، افزود: با توجه به اینکه کشور در یک شرایط جنگ اقتصادی نامتوازن است، مرغداران نیز باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند ضمن اینکه ما نیز موظف به پیگیری هستیم و مشکلات مرغداران را در این زمینه مرتفع خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.