سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بازی ایران در زمان ویلموتس به درام شبیه بوده است، گفت: تیم ملی نیاز به خون تازه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ درباره تعطیل شدن فوتبال در دنیا گفت: سعی کردم با تمام بازیکنان در تماس باشم. یکسری از بازیکنان را از نزدیک دیدم. سعی می کنم تماس تلفنی را داشته باشیم و ارتباطمان را قطع نکنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص احتمال تغییر این تیم نسبت به زمان سرمربیگری ویلموتس و کی روش تصریح کرد: دنبال این نیستم که نقاط قوتمان را تغییر بدهم ولی اعتقاد دارم باید خون تازه ای به تیم تزریق شود و این کار را حتما خواهم کرد.

اسکوچیچ درباره حریفان تیم ملی فوتبال ایران و اینکه آیا این تیم ها را زیر نظر دارد، تاکید کرد: کرونا فرصت خوبی بود تا آنالیز خوبی داشته باشم. ۴۰ بازی اخیر ایران را تماشا کردم. ۱۰۰ سی.دی از بازی لیگ برتر را هم به کرواسی آورده ام و فرصت مناسبی برای آنالیز آنها دارم.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد برای صعود تیم ملی ایران شانس قائل است، گفت: درصد بالایی شانس داریم. ما به یک روح برنده نیاز داریم و این روح باعث می شود به جام جهانی برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره احتمال برپایی اردوهای طولانی مدت قبل از مسابقات یادآور شد: اول باید برنامه لیگ مشخص شود و سپس برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم. باید مشخص شود چقدر زمان داریم و بر اساس آن چه تمرینی خواهیم داشت.

اسکوچیچ در پاسخ به این سئوال که معیارش برای دعوت از بازیکنان چه خواهد بود و اینکه آیا احتمال دعوت از بازیکنان جدید وجود دارد؟ اظهار کرد: حتما همینطور است. هر بازیکنی پاسپورت ایرانی داشته باشد فرصت این را دارد به تیم ملی بیاید. بازیکنان داخلی و لژیونرها را از هم جدا نمی کنم.

وی همچنین درباره ساز و کار قراردادش با تیم ملی ایران و طولانی یا کوتاه مدت بودن این قرارداد تصریح کرد: قراردادم بلندمدت است ولی به نتایج بستگی دارد. برای هر مربی همینطور است. مربی ای که نتیجه نگیرد نباید انتظار کار کردن داشته باشد.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا قراردادش تا تیرماه منقضی می شود، گفت: شما بهتر از من می دانید که شایعه در ایران زیاد است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره نظرات مخالف و موافق حضورش در این تیم یادآور شد: اعتماد به نفس کامل دارم. تلاش زیادی می کنم و از کارم مطمئن هستم. هر فردی انتخاب می شود نظرات منفی نسبت به او وجود داشت.

اسکوچیچ همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مشکلات حقوقی اش با باشگاه صنعت نفت آبادان و شکایت این باشگاه تمام شده است؟ اظهار کرد: امیدوارم به زودی این مشکلات حل شود. رفع این مشکلات شروع شده است. فدراسیون پیگیری می کند و اطمینان دارم این مشکل را حل می کند.

وی درباره طلبش از باشگاه ملوان و شکایت از این باشگاه گفت: سر مشکل ملوان اصرار نکردم. سال های زیادی گذشته و زمان تعیین نکردم. چندبار مذاکره کردم ولی به نظر می رسید تمایلی به حل مشکل ندارند. من با آنها خوب برخورد کردم ولی بابت کاری که کردم انتظار دارم دستمزدم را دریافت کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که با ورزش و مردم صحبت می کرد، درباره دیدگاه مثبت بازیکنان تیم ملی نسبت به انتخابش یادآور شد: خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی کنم. خودم را با دراگان دیروز مقایسه می کنم و سعی دارم پیشرفت کنم. آدم نرمال و خوبی هستم. بازیکنان از نظر فنی این را درک کرده اند. امیدوارم این نگاه مثبت هم به خاطر رفتارم و هم به خاطر مسائل تاکتیکی باشد.

«چیزی که در فوتبال ایران به شما انگیزه بیشتری برای ادامه کار می دهد چیست؟» اسکوچیچ در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: بازیکنان ایران تکنیکی و تاکتیکی هستند. فوتبال هجومی در خون بازیکنان ایرانی است. امیدوارم در تیم ملی بازی هجومی ارائه بدهم. گاهی از اینکه تیم ملی خیلی دفاعی بازی می کرد، تعجب می کردم. در روند کاری من فوتبال هجومی پررنگتر خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا سبک فوتبالش بین فوتبال دفاعی کی روش و فوتبال هجومی ویلموتس است، گفت: به نظرم تفاوت تیم کی روش و ویلموتس دفاعی بودن تیم کی روش نبود. تیم کی روش نظم مناسبی داشت و آن باعث برتری تیمش می شد. بازی های ویلموتس شبیه فیلم های درام بود ولی سعی می کنم بازی های من شبیه فیلم های اکشن باشد!

اسکوچیچ در پاسخ به این پرسش که آیا با دیگر مربیان کروات که سابقه کار در ایران را دارند، مشورت کرده است؟ تصریح کرد: من خودم را مربی خارجی نمی دانم. من از لیگ داخلی ایران آمده ام و شناخت خوبی حتی نسبت به دیگر مربیان کروات روی لیگ ایران دارم. اگر کسی بتواند به من نظر بدهد دنبال این نیستم که خارجی یا کروات یا ایرانی باشد؛ هرکسی باشد از نظرش استفاده می کنم.

وی در خصوص دستیارانش در تیم ملی گفت: کریم باقری و وحید هاشمیان در کادر فنی هستند. دو دستیار خارجی با تجارب ملی زیادی هم هستند. احتمال دارد افراد دیگری هم به کادر فنی اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی ایران در ارتباط با سابقه همکاری با دستیاران خارجی اش اظهار کرد: دستیار فنی ام در نفت آبادان با من بود. او قبلا دستیار اول سرمربی اسلوونی بوده است. مربی دروازه بان ها هم قبلا در خونه به خونه بود و الان از کویت جدا شده است.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.