وقتی آتش، دود و گلوله به زبان افراد تبدیل شده و زبانی جز زبان اسلحه در میان نبود، فوتبال توانست برای ساعاتی هم شده این نبرد ها را متوقف کند، تا توپ فوتبال، جایگزین توپ تانک شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در جریان جنگ جهانی اول، سال ۱۹۱۴ سربازان دو ارتش انگلیس و آلمان در دو جبهه مخالف، اسلحه‌ های خود را کنار گذاشتند تا کریسمس را با برگزاری مسابقه فوتبال جشن بگیرند. سالی که جنگ ویرانگر اول آغاز شد، فقط ۲۴ ساعت از آسمان اروپا صدای توپ و تفنگ به گوش نرسید. ۲۴ ساعتی که آتش بس اعلام و در شب ۲۴ دسامبر، به جای انواع و اقسام صداهای جنگی، از سنگرهای آلمانی سرود کریسمس شنیده می‌شد.

سربازان آلمانی ناگهان به خواندن آواز کریسمس روی آوردند و در پاسخ به آن‌ها، انگلیس‌ها نیز شروع به خواندن این سرود کردند. بر اساس نوشته‌ای که در خانه یک ستوان اسکاتلندی پیدا شده، در نهایت شگفتی، سربازان دو کشور صبح روز بعد بدون اسلحه به طرف سنگرهای یکدیگر رفتند. سربازان آلمانی با پاکت سیگار و هدایایی پیش پا افتاده در دست به سمت انگلیس‌ها رفته و گفتند: "می‌خواهید چه کار کنید؟ شلیک کنید؟ به مردان بی ‌سلاح نمی ‌توان شلیک کرد!"

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.