با بررسی ابهامات مطرح شده از سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره سرنوشت دو دستگاه آپارتمان و ۷۳ هزار دلار در باشگاه پرسپولیس زمان وقوع این اتفاقات مشخص شد.

با بررسی ابهامات مطرح شده از سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره سرنوشت دو دستگاه آپارتمان و ۷۳ هزار دلار در باشگاه پرسپولیس زمان وقوع این اتفاقات مشخص شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی صبح امروز (شنبه) در گفت‌و‌گویی درباره مسائل مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت‌ و مسائلی را مطرح کرد و سؤالاتی در ذهن هواداران فوتبال به وجود آمد. یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط قربان‌زاده، ابهام درباره وضعیت ۲ دستگاه آپارتمان و همچنین ۷۳ هزار دلار در باشگاه پرسپولیس بود که مشخص نبود زمان رخ دادن این اتفاقات مربوط به مدیریت چه کسی در باشگاه پرسپولیس است.

قربان‌زاده درباره این مسائل در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود یک شخص دو دستگاه آپارتمان از باشگاه پرسپولیس گرفته و قرار بوده به نام باشگاه ثبت کند که این اتفاق نیفتاده است، گفته بود: «اینها به‌عنوان ابهام ثبت شده که باید رسیدگی شود. رسیدگی قطعی نیاز به حکم دارد. من خواهش کردم از مسئولان قضایی و بازرسی چراکه این‌ها به هر حال اموال دولت و بیت‌المال بوده است. باید نسبت به گذشته حساسیت وجود داشته باشد. حتماً باید با توجه به انتشار صورت مالی حسابرسی شده، باید شعبه‌ای ویژه این اتفاقات سالیان گذشته در دو باشگاه را رسیدگی کند و این اموال به مالکیت استقلال و پرسپولیس برگردد».

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در پاسخ به این پرسش که بالاترین مبلغی که ابهام درباره آن وجود داشته چقدر بوده است، گفت: «۷۳ هزار دلار برای پرسپولیس بوده است. موضوع آپارتمان {دو واحد} هم بود که به آن اشاره کردیم. شاید این ارقام نسبت به ارزش باشگاه ارقام چندانی نباشد، اما باشگاه می‌توانست با همین مبالغ هزینه‌های خود را انجام دهد».

با بررسی صورت‌های مالی منتشر شده نشان می‌دهد موضوع دو دستگاه آپارتمان مطرح شده از سوی قربان‌زاده مربوط به زمان حضور سعید شیرینی سرپرست سابق تیم {در زمان مدیریت رویانیان} در سال ۹۰ بوده و این آپارتمان‌ها به نام او زده شده ولی ثبتی در حساب‌ها به عمل نیامده است. همچنین املاک مذکور در قبال اخذ تسهیلات توسط سعید شیرینی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از سوی موسسه اعتباری صالحین (بانک آینده) در رهن بانک قرار گرفته است. متن بند مربوط به ابهام در خصوص دو واحد آپارتمان باشگاه پرسپولیس را در زیر مشاهده می‌کنید.

درباره ابهام ۷۴ هزار دلاری در باشگاه پرسپولیس نیز بند ۷ صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد مبلغ ۲۳۴ هزار و ۱۰۰ دلار پاداش از محل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۵ توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به حسین عبدی (عضو هیئت مدیره) تحویل شده،‌ اما مبلغ ذکر شده به حساب تمرکز وجوده درآمد شرکت (باشگاه پرسپولیس) واریز نشده است. صرفاً ۱۶۰ هزار دلار توسط نامبرده (حسین عبدی) به سایر حساب جاری بانکی شرکت و مبلغ ۷۴.۱۰۰ دلار الباقی در سرفصل دریافتی‌های تجاری و سایر دریافتی‌ها منعکس شده است. متن کامل بند ۷ را در زیر مشاهده می‌کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.