کارشناس فوتبال ایران و مربی پیشین تیم ملی معتقد است تیم ملی ایران نسبت به بازی‌های اخیرش افت محسوسی داشته است.

کارشناس فوتبال ایران و مربی پیشین تیم ملی معتقد است تیم ملی ایران نسبت به بازی‌های اخیرش افت محسوسی داشته است. بیژن ذو‌الفقار‌نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری درباره دیدار دیشب (پنجشنبه) تیم ملی ایران مقابل سوریه که با برتری ایران همراه بود، اظهار داشت: بازی بسیار متفاوتی را نسبت به بازی‌های قبلی تیم ملی ارائه دادیم. یکی دو بازی آخر تیم ملی در منامه را با بازی مقابل سوریه مقایسه کنید، تیم ملی به نسبت بازی‌های قبلی‌اش افت محسوسی داشته است. اصلا در بحث فنی و کار گروهی تیم ملی موفق ظاهر نشد.

وی اشاره کرد: تیم ملی در این بازی در چینش بازیکنان و ارتباط بین آنها، اصلا خوب عمل نکرده است. در تیم ملی بازیکن چپ پا را دفاع راست می‌گذاریم و این خیلی عجیب است. ما در این بازی برتری میدانی نداشتیم و به قول فوتبالی‌ها بازی برای ما «در» آمد. در این بازی کاملاً نشان داده شد که تیم برنامه‌ای برای بهتر شدن ندارد. تیم ملی پیش از این بازی اردو و برنامه‌ای برای آمادگی نداشته است، آنهم درحالی که برگزاری اردو و انجام بازی تدارکاتی پیش از هر مسابقات رسمی از الزامات است.

مربی پیشین تیم ملی اضافه کرد: با این وضعیت خیلی خیلی نگران آینده تیم ملی هستم. اگر چنانچه قرار باشد اوضاع بر همین منوال باشد، نمی‌توان برای بازی‌های آینده خیلی امیدوار بود. الان سرمربی و مربی تیم ملی درگیر کرونا هستند و از این بابت همه ناراحت هستیم ولی باید قبول کنیم که در کل اوضاع تیم ملی رضایت‌بخش نیست. جعفر سلمانی با پای چپ در پست دفاع راست برای اولین بار در یک بازی مهم بازی می‌کند، این ریسک‌ها برای فوتبال ملی ما اصلا خوب نیست.

ذو‌الفقار‌نسب با اشاره به برپایی اردوی تیم ملی عراق در اروپا، تصریح کرد: عراق برنامه داشته است و دیدید که مقابل کره نتیجه می‌گیرد، این یعنی پیشرفت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها. ما از ظرفیت‌های‌مان برای آماده‌سازی تیم ملی استفاده نمی‌کنیم. تیم ملی باید جایگاه خیلی بالایی داشته باشد و برای هر مسابقه رسمی اردو‌های مدون و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار شود. برای سلامتی کادر فنی که گرفتار ویروس کرونا شدند آرزوی سلامتی می‌کنیم ولی از طرف دیگر شدیداً فدراسیون را سرزنش می‌کنم که شرایط لازم را برای آمادگی تیم ملی ایجاد نمی‌کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )