کارشناس داوری فوتبال کشورمان از قضاوت داور تایلندی دیدار استقلال ایران - الشرطه عراق تمجید کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان از قضاوت داور تایلندی دیدار استقلال ایران - الشرطه عراق تمجید کرد. محمد فنایی درباره قضاوت سیواکورن پواودوم در دیدار استقلال ایران و الشرطه عراق، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: انتخاب داور به درستی صورت گرفت. به همه داوران بین‌المللی احترام می‌گذارم و معتقدم آنها باید بی‌طرف باشند، اما بازیکنان عراقی زیادی در اردن بازی می‌کنند و انتخاب داور این مسابقه از کشور اردن بسیار غلط بود. داور تایلندی با شهامت دو پنالتی درست در دقایق ۱۲ و ۱۸ گرفت. پنالتی اولی مسلم بود و در پنالتی دوم، مدافع عراقی ران پای راست قایدی را زد.

وی با اشاره به اعتراض بازیکنان الشرطه به پواودوم بیان کرد: در صحنه پنالتی دوم، بازیکنان حریف اعتراض زیادی کردند، اما پنالتی درست بود. در کشورهایی چون عراق که خشونت فوتبالی دارند، خیلی به داور اعتراض می‌‌کنند و یکی از نیمکت‌نشینان الشرطه هم در دقیقه ۲۳ کارت زرد گرفت. در نیمه دوم خشونت‌ها افزایش یافت، اما با توجه به اینکه حذف الشرطه از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده بود، خیلی دست به خشونت نزدند. اگر این مسابقه برای الشرطه هم مهم بود، بهتر می‌توانستیم داور را آنالیز کنیم.

«تصور می‌شد که تایلند داور ندارد، اما پواودوم قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت.»، کارشناس داوری فوتبال ایران ضمن بیان این جمله اظهار داشت: آفساید در دقیقه ۲۸ به درستی علیه استقلال اعلام شد و بازیکن الشرطه در دقیقه ۲۱، به خاطر شبیه‌سازی به درستی کارت زرد گرفت. داور مسابقه به خوبی می‌دوید، اما جاگیری بدی داشت و دو بار توپ به او برخورد کرد که این موضوع برای یک داور جالب نیست.

فنای در پایان خاطرنشان کرد: داور در چند صحنه می‌توانست آوانتاژ بدهد که این کار را نکرد. همچنین خطای بدی روی قایدی رخ داد که داور اعلام نکرد. داوری در مجموع خوب بود و انتخاب داور از شرق آسیا باعث شد حرف و حدیثی ایجاد نشود. باید از صعود استقلال خوشحال باشیم. ما باید ثابت کنیم که می‌توانیم حرف اول را بزنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.