رسانه‌های آرژانتینی با انتشار گزارش‌هایی از کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور که افشای جزئیات قرارداد نجومی‌اش جنجال‌آفرین شده است، دفاع کردند.

رسانه‌های آرژانتینی با انتشار گزارش‌هایی از کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور که افشای جزئیات قرارداد نجومی‌اش جنجال‌آفرین شده است، دفاع کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، حواشی انتشار جزئیات قرارداد فعلی لیونل مسی با بارسلونا همچنان ادامه دارد. این جنجال دو روز پیش با انتشار گزارشی توسط نشریه موندودپورتیووی اسپانیا آغاز شد وقتی که نشریه کاتالونیا تصاویر قرارداد فعلی مسی را منتشر و فاش کرد که او بابت چهار فصل حضورش در این تیم تا پایان قرارداد فعلی‌اش در ماه ژوئن سال میلادی جاری رقمی بالغ بر ۵۵۵ میلیون یورو از بارسلونا حقوق خواهد گرفت.

با توجه به بحرانی بودن وضعیت مالی باشگاه و کاهش منابع درآمد آن در نتیجه شیوع کرونا، انتقادات زیادی از هیئت مدیره سابق باشگاه به خاطر عقد چنین قرارداد سنگینی صورت گرفته است. در این میان هم اما افراد زیادی در حمایت از مسی او را لایق چنین حقوقی دانسته‌اند.

در این میان هم چند رسانه اصلی آرژانتین به نوبه خود به انتقادات واکنش نشان داده‌اند که یکی از جالب‌ترین آنها واکنش روزنامه «اوله» است. این نشریه جلد خود را دقیقاً به همان سبکی طراحی کرده است که موندو برای افشای جزئیات رقم قرارداد مسی طراحی کرده بود.

در حالی که موندو روی جلد خود عدد ۵۵۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۶۱۹ را درشت چاپ کرده بود تا حقوق نجومی مسی بیشتر به چشم خواننده بیاید، اوله روی جلد خود، سه عدد ۶۵۰، ۲۶۰ و ۷۵۵ را چاپ کرده که به ترتیب تعداد گل‌ها، تعداد پاس گل‌ها و تعداد بازی‌های مسی برای بارسلوناست.

اوله اما برای توجیه حقوق لیونل مسی تنها به یادآوری افتخارآفرینی‌ها و خدمات ورزشی مسی برای تیم کاتالان بسنده نکرده است و می‌نویسد: «آیا آن ۵۰۰ میلیون تا که البته نزدیک به ۲۷۰ میلیون آن به مسی به‌عنوان حقوق خالص دریافت می‌رسد، بارسلونا را نابود کرده است؟ پاسخ منفی، بدون شک منفی است، چرا که در این سال‌ها باشگاه از سوءمدیریت رنج برد و روند نزولی‌اش تا الان که کومان آمده است و رئیس موقت باشگاه را اداره می‌کند، ادامه داشته است. او (رئیس سابق) بود که بازیکنانی مانند یری مینا، پائولینیو، برایت‌ویت، فرمائلن، موریو و ... را خرید».

در همین حال سایت شبکه TyC آرژانتین نیز واقعیت‌های دیگری را درباره حضور مسی و امتیازات اقتصادی او برای بارسلونا ذکر می‌کند و نوشته است: مسی سهم بسزایی از درآمد‌های هنگفت بارسلونا دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، رقمی که به واسطه حضور مسی عاید بارسلونا می‌شود، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو در سال است. حتی اگر حقوق سالانه او ۱۴۰ میلیون یورو باشد، باز هم در این میان بارسلونا حداقل ۱۰۰ میلیون یورو در سال سود می‌برد. اسپانسرها اکنون قراردادهای‌شان با بارسلونا را سال به سال تمدید می‌کنند تا در صورتی که مسی از این تیم جدا شد، آنها هم به همکاری‌شان با باشگاه پایان دهند. نمی‌گوییم که بارسلونا بعد از مسی هیچ اسپانسری نخواهد داشت بلکه درآمدهایش از محل اسپانسرها سیری نزولی پیدا خواهد کرد.

شبکه ESPN آرژانتین و چند رسانه دیگری در این کشور هم هر یک با آمار و ارقام خود نسبت به توجیه درآمد مسی تلاش کرده‌اند و ظاهراً نکاتی که آنها برمی‌شمارند، واقعیاتی است که منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا هم از صحت آنها آگاه هستند تا الان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا، ویکتور فونت و خوان لاپورتا به موضع حمایت از مسی ظاهر شده‌اند و به سود بردن بارسلونا از حضور او حتی با وجود حقوق هنگفتش اذعان کرده‌‌اند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )