تیم ملی بوسنی، به فاصله چند روز بعد از شکست مقابل ایران، این بار با ترکیبی از بازیکنان متفاوت برابر هلند شکست خورد.

به گزارش ایسنا، دیدار دو تیم هلند و بوسنی در چهارچوب رقابت های لیگ ملت‌های اروپا با نتیجه ۳ بر یک به سود لاله‌های نارنجی تمام شد. این دیدار به جز طرفداران دو تیم و رقبای آن‌ها یعنی ایتالیا و هلند، برای اهالی فوتبال ایران هم جالب توجه بود.

با توجه به دیدار اخیر ایران و بوسنی در سارایوو که به برتری ۲ بر صفر شاگردان اسکوچیچ منجر شد، برای فوتبال‌دوستان ایرانی هم جالب بود که این بار بوسنی را مقابل یک تیم قدرتمند اروپایی تماشا کنند تا عیار تیم ملی ایران بعد از بازی با این تیم دستشان بیاید.

با این حال، نگاهی به ترکیب بوسنی در این دیدار نشان می‌دهد که سرمربی کهنه‌کار این تیم در برابر هلند، ترکیبی از بازیکنان نامدار و شناخته شده خود را به میدان فرستاده است. در این دیدار که با شکست بوسنی همراه بود، ۷ بازیکن جدید نسبت به بازی با ایران به میدان رفتند.

به جز پیانیچ، هوزدیچ، سانیچان و گویاک که در بازی با ایران هم از ابتدا به میدان رفته بودند، بوسنی از بازیکنان شاخص خود مانند کرونیچ، کولاشیناچ ویشکا، سیمروت و ... بهره برد و توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. البته دروازه این تیم بیش از گل‌هایی که دریافت کرد، تهدید شد.

ادین ژکو، ستاره بوسنی به علت ابتلا به کرونا در این دیدار غایب بود و در صورت حضور، حتما در خط حمله بوسنی جای می‌گرفت و چه بسا دروازه هلند را هم در دفعات بیشتری تهدید می‌کرد.

* دو نکته از بازی با بوسنی

تیم ملی با برتری مقابل بوسنی، روحیه خوبی به دست آورد و توانست اعتماد از دست رفته میان اهالی فوتبال را بازگرداند اما همانطور که اسکوچیچ هم به اذعان کرد، بوسنی تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار نداشت که بدون شک در روند بازی تاثیرگذار بود. عمده بازیکنان این تیم، کم تجربه و نه چندان سطح بالا بودند و به علت اشتباهات خود در حمل توپ مقابل دروازه، در دام مهاجمان ایران افتادند و در نتیجه بازی را واگذار کردند.

به هر جهت، همه از پیروزی تیم ملی حتی در دیدار دوستانه خوشحال هستند اما برگزاری دو بازی برای ارزیابی تیم ملی، معیار مناسبی نیست و نمی‌توان انتظارات از تیم ملی و کادر فنی را بالا برد، به طوری که برخی به سرعت آماده شکست دادن عراق و بحرین در انتخابی جام جهانی شده‌اند؛ دو تیمی که در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

در سوی مقابل، نمی توان به اتکای دو پیروزی، به طور کامل چشم‌ها را بر روی انتقادات بست و تمام تصمیمات کادر فنی را که در مواقعی رنگ و بوی سلیقه‌ای به خود می‌گیرد، پذیرفت. انتقاداتی در برخی از خطوط به چشم آمد و باید دید راهکار اسکوچیچ برای رفع این نواقص چیست.

* اسکوچیچ مسئول اول و آخر نتایج تیم ملی است

در حال حاضر تیم ملی ایران بیش از هر چیزی به افزایش آستانه تحمل خود در شنیدن این انتقادات و صبر و تحمل برابر نظرات کارشناسان و حتی هواداران فوتبال دارد ولی هیچ محدودیت در مسیر کادر فنی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان وجود ندارد چرا که آن‌ها مسئول اول ‌و آخر نتایج تیم ملی هستند.

اگر کم و کسری در راستای تامین بازی‌های دوستانه و برگزاری اردوهای تدارکاتی وجود دارد، باز هم کادر فنی و به خصوص دراگان اسکوچیچ است که باید این مسائل را مطالبه کند و کسی او را به خاطر صبر و شکیبایی در برابر مشکلات تحسین نمی‌کند چرا که دود این قبیل مسائل مانند کمبود بازی دوستانه به چشم تیم‌ملی خواهد رفت. او برای موفقیت می‌تواند روی حمایت هواداران تیم ملی حساب کند. اگر چه اهالی فوتبال در مقطعی منتقد او بودند اما در حال حاضر او سرمربی ایران است و برای موفقیت این تیم و خوشحالی هواداران تلاش می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.