باشگاه چلسی که پیگیر جذب مهدی طارمی مهاجم ایران بود، با پاسخ منفی باشگاه پورتو مواجه شد و این بازیکن باوجود رویای بازی در لیگ برتر انگلیس فعلا در پرتغال ماندنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بحث پیشنهاد باشگاه چلسی انگلیس به پورتو برای جذب مهدی طارمی در آخرین ساعات نقل و انتقالات فوتبال اروپا یکی از سوژه‌های اصلی هواداران دو تیم بود. این خبر در حالی رسانه‌ای شد که گفته می‌شد چلسی برای جذب طارمی مبلغ ۲۵ میلیون یورو را به پورتو پیشنهاد داده است.

روزنامه «ابولا» پرتغال هم روز چهارشنبه این خبر را اعلام کرد و به دنبال آن بعضی از مطبوعات انگلیس و کشورهای دیگر هم پیشنهاد چلسی به طارمی را دنبال کردند.

طارمی در لیگ قهرمانان دو فصل پیش اروپا و در دیدار مقابل چلسی عملکرد بی نظیری داشت و با یک گل قیچی برگردان، پورتو را به پیروزی رساند. هرچند که نماینده پرتغال به خاطر مجموع نتایج بازی رفت و برگشت حذف شد. با این حال گل طارمی حتی تا یک قدمی انتخاب بهترین گل سال فیفا و دریافت جایزه «پوشکاش» هم پیش رفت.

ضربه قیچی برگردان طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا روزنامه پرتغالی امروز پنجشنبه گزارش دقیق‌تری را از آخرین وضعیت پیشنهاد چلسی به طارمی منتشر کرد و مدعی شد پورتو به درخواست باشگاه لندنی برای جذب مهاجم ایران پاسخ منفی داده است.

در این گزارش آمده است: «بعد از پپه که بند فسخ او در پورتو ۷۰ میلیون یورو است، یکی از نمایندگان باشگاه چلسی تلاش کرد از مسئولان باشگاه پورتو در مورد احتمال مذاکره با طارمی تا قبل از بسته شدن نقل و انتقالات تابستانی مطلع بشود. باتوجه به وزن زیادی که مهاجم ایرانی در تیم سرجیو کونسیسائو دارد، پاسخ پورتو به چلسی منفی بود.»

در این گزارش دلایل رد پیشنهاد باشگاه چلسی از سوی پورتو هم این‌طور عنوان شده است: «پنجره نقل و انتقالات تابستانی امشب بسته می‌شود و امکان پیدا کردن جایگزین مناسب در زمان کوتاه نبود.»

باوجود اینکه طارمی ۳۰ سال سن دارد و انتقالش به لیگ برتر جزیره کمی دیر به نظر می‌رسد اما روزنامه ابولا مدعی است چلسی نظر دیگری دارد: «بازی‌های خوبی که طارمی در شروع فصل انجام داد و به ویژه به خاطر کارهایی که این بازیکن در فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲ انجام داد، باعث شد تا استعدادیاب‌های چلسی با وجود ۳۰ سال سن، به طارمی به عنوان یک هدف مطلوب نگاه کنند. فیزیک بدنی همراه با تکنیکی که طارمی دارد کاملاً در لیگ برتر جا می‌افتد. بازیکن ایرانی همچنین از حضور در لیگی رقابتی و رسانه‌محور مانند انگلیس خوشحال می‌شود، اما این بحث حداقل فعلاً به تعویق خواهد افتاد.»

طارمی با قراردادی تا ژوئن ۲۰۲۴ و بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی، سومین فصل حضور خود در پورتو را سپری می‌کند. البته او چند ماه پیش در گفتگو با برنامه «فوتبال ۳۶۰» به صراحت اعلام کرد که آرزو و رویایش بازی در لیگ برتر انگلیس است.

روزنامه ابولا در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: «هر زمان که شرایط بدنی طارمی اجازه می‌دهد، مهاجم سفید و آبی همیشه یک مهره ضروری برای سرجیو کونسیسائو است، که با بازی در پست خود، توانایی‌های او را به حداکثر می‌رساند.»

نکته جالب توجه این است که چلسی علاوه بر باشگاه پورتو، با ایجنت مهدی طارمی هم مذاکره داشته است تا بلکه زمینه انتقال این مهاجم را فراهم کند. طبق ادعای ابولا، نماینده طارمی هم توضیح داده است که پورتو در این پنجره نقل و انتقالات مایل به آزاد کردن این مهاجم نیست.

در پایان این گزارش اعلام شده است که پورتو در لیگ قهرمانان این فصل اروپا این فرصت را دارد تا ارزش طارمی را بالاتر ببرد. همچنین ابولا نوشت: «احتمال بازی در لیگ برتر انگلیس گلزن ایرانی را هیجان زده می‌کند اما این مورد حداقل تا ژانویه به تعویق خواهد افتاد.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )