فدراسیون جهانی فوتبال فهرست شهر‌ها و ورزشگاه‌هایی را که بازی‌های بیست‌و‌سومین دوره جام جهانی در آنها برگزار خواهد شد، منتشر کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال فهرست شهر‌ها و ورزشگاه‌هایی را که بازی‌های بیست‌و‌سومین دوره جام جهانی در آنها برگزار خواهد شد، منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه میرر انگلیس، در حالی که هواداران فوتبال خود را برای آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کنند، فیفا فهرست ۱۶ شهر میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را منتشر کرد.

جام جهانی بیست‌و‌سوم به میزبان سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد و این اولین جام جهانی است که از سال ۱۹۹۴ در آمریکای شمالی برگزار خواهد شد. فیفا سال ۲۰۱۸ در حالی امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را به این سه کشور اعطا کرد که مراکش نیز خواهان میزبانی از مهمترین رویداد فوتبال بود.

فیفا اکنون شهرهایی را که از هواداران فوتبال در جام بیست‌و‌سوم پذیرایی خواهند کرد، معرفی کرده است که ۱۱ شهر در آمریکا، سه شهر در مکزیک و دو شهر هم در کانادا واقع هستند. این شهرها عبارتند از لس‌آنجلس، آتلانتا، بوستون، دالاس، هیوستون، کانزاس، میامی، نیویورک/ نیوجرسی، فیلادلفیا، سان‌فرانسیسکو، سیاتل (آمریکا) مکزیکو سیتی، گوادالاخارا و مونتری (مکزیک) تورنتو و ونکوور (کانادا).

علاوه بر این شهر‌ها، سینسیناتی، واشنگتن، دنور، ادمونتون، ناشویل و اولاندو نیز کاندیدای میزبانی از جام جهانی بودند که مورد پذیرش فیفا واقع نشدند.

جام جهانی ۲۰۲۶ اولین دوره‌ای خواهد بود که جام جهانی با ۴۸ تیم برگزار می‌شود یعنی ۱۶ تیم بیش از شیوه فعلی برگزاری این تورنمنت. در همین حال مکزیک به اولین کشور در تاریخ تبدیل خواهد شد که سه مرتبه میزبان جام جهانی بوده است. این کشور پیش از این در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ نیز برگزارکننده بازی‌های جام جهانی بوده است.

فهرست کامل شهر‌ها و ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۶ به شرح زیر است:

۱- آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز؛ ۷۴ هزار و ۲۹۵ نفر)

۲- بوستون (ورزشگاه ژیلت؛ ۶۵ هزار و ۸۷۸ نفر)

۳- دالاس (ورزشگاه ای تی اند ای؛ ۸۰ هزار نفر)

۴- گوادالاخارا (ورزشگاه آکرون؛ ۴۶ هزار و ۳۵۵ نفر)

۵- هیوستون (ورزشگاه ان آر‌ جی؛ ۷۲ هزار و ۲۲۰ نفر)

۶- کانزاس سیتی (ورزشگاه اَروهِد؛ ۷۶ هزار و ۴۱۶ نفر)

۷- لس‌آنجلس (ورزشگاه سوفی؛ ۷۰ هزار نفر)

۸- مکزیکو سیتی (ورزشگاه آزتکا؛ ۸۷ هزار و ۵۲۳ نفر)

۹- میامی (ورزشگاه هاردراک؛ ۶۵ هزار و ۳۲۶ نفر)

۱۰- مونتری (ورزشگاه بی بی وی ای؛ ۵۱ هزار نفر)

۱۱- نیویورک/نیوجرسی (ورزشگاه متلایف؛ ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر)

۱۲- فیلادلفیا (ورزشگاه لینکلن فایننشال فیلد؛ ۶۷ هزار و ۵۹۴ نفر)

۱۳- سانفرانسیسکو بی آره‌نا (ورزشگاه لویز؛ ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر)

۱۴- سیاتل (ورزشگاه لومن؛ ۷۲ هزار نفر)

۱۵- تورننتو (ورزشگاه بی ام او؛ ۳۰ هزار نفر)

۱۶- ونکوور (ورزشگاه بی سی؛ ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر).

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.