شاگردان گِرگ برهالتر با غلبه بر مکزیک برای هفتمین بار فاتح مسابقات گلدکاپ شدند.

شاگردان گِرگ برهالتر با غلبه بر مکزیک برای هفتمین بار فاتح مسابقات گلدکاپ شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دیدار فینال مسابقات گلد کاپ که مهمترین تورنمنت فوتبال منطقه کونکاکاف به شمار می‌رود، صبح امروز (دوشنبه به وقت تهران) تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و مکزیک به مصاف هم رفتند که در نهایت این آمریکا بود که موفق شد پس از جدالی ۱۲۰ دقیقه‌ای با نتیجه یک بر صفر از سد حریف خود بگذرد و برای هفتمین بار فاتح این رقابت‌ها شود.

این جدال در ۹۰ دقیقه قانونی بازی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در نهایت هم این میلز رابینسون بود که با گل دقیقه ۱۱۷ برتری را از آن شاگردان گِرگ برهالتر کرد.

شانزدهمین دوره این بازی‌ها در حالی به میزبانی ایالات متحده برگزار شد که آمریکا در دوره قبل رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ در دیدار فینال مغلوب مکزیک شده بود. مکزیکی‌ها با هشت عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها هستند.

تیم ملی قطر هم به عنوان میهمان مسابقات به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد و با شکست ۳ بر ۲ السالوادور به مرحله نیمه‌نهایی رسید، جایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب آمریکا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

معز علی از قطر با چهار گل‌زده بهترین گلزن این دوره از رقابت‌ها معرفی شد. هکتور هررا از مکزیک نیز بهترین بازیکن تورنمنت لقب گرفت و بهترین دروازه‌بان جام هم مت ترنر از آمریکا معرفی شد. جایزه بازی جوانمردانه هم به تیم آمریکا رسید.

«بلیچر ریپورت» هم با قهرمانی آمریکا در گلد کاپ، طرح جالبی با اشاره به قهرمانی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ و قهرمانی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ به تصویر کشید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.