خلاصه‌ی بازی نایمخن و آژاکس با گلهای جهان‌بخش

Disclaimer: This content is provided and hosted from a 3rd party server (YouTube.com). Footballitarin is not responsible for the content, its quality, and its accuracy. (DMCA Compliance)
تیم ان‌ای‌سی نایخمن در آخرین دیدار لیگ هلند، میهمانِ قهرمانِ زودهنگامِ لیگ یعنی آژاکسِ‌آمستردام بود. با توجه به نتیجه‌ی بازی‌های دیگر، اگر ان‌ای‌سی در این دیدار می‌باخت، به طور مستقیم به لیگ دسته دوم سقوط می‌کرد.

در این بازی، تیمِ ان‌ای‌سی با یک گل‌به‌خودی در همان دقایقِ ابتدایی، از آژاکس عقب افتاد. علیرضا جهان‌بخش در نیمه‌ی دوم برای تیمِ ان‌ای‌سی به میدان آمد و دقایقی بعد با یک توپ‌ربایی و شوت از راهِ دور توانست با زدن گلی زیبا نتیجه‌ی بازی را یک-یک مساوی کند. اما در ده دقیقه‌ی پایانی، آژاکس گلِ دوم را هم زد و دوباره هواداران تیمِ میهمان را ناامید کرد. اما تنها دو دقیقه به پایانِ بازی، علیرضا جهان‌بخش توانست روی یک فرارِ زیبا و با ضربه‌ای قوسی از میان دو مدافع و دروازه‌بانِ آژاکس، دوباره گل بزند و ناجیِ ان‌ای‌سی نایمخن باشد.

با این تساوی، تیمِ‌ ان‌ای‌سی در لیگِ دسته‌ اول رتبه‌ی هفده را کسب کرد و از سقوطِ مستقیم نجات یافت. این تیم اکنون به مرحله‌ی حذفی (پلی‌آف) خواهد رفت تا تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ دسته‌ی پایین‌تر مشخص شود. در لیگِ دسته اولِ هلند که هجده تیم دارد، تیمِ آخر لیگِ یک به طورِ مستقیم سقوط می‌کند و جایش را به تیم اولِ لیگِ دسته دوم می‌دهد. اما تیم‌های شانزدهم و هفدهم از لیگ یک، با تیم‌های دوم و سوم از لیگ دسته دو بازی‌های حذفی (پلی‌آف) انجام می‌دهند تا برنده‌ی بازی‌ها جوازِ حضور در لیگِ یک را داشته باشد.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )