معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد مبارزه با فساد در ورزش اولویت این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدشروین اسبقیان پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک گفت: قرار بود ۱۸ مجمع انتخاباتی برگزار شود، فدراسیون‌هایی که با سرپرستی اداره می‌شدند و با رهنمودهای وزیر ورزش و همکاری کمیته ملی المپیک ۱۱ مجمع انتخاباتی را برگزار کردیم. انتخابات فدراسیون‌های انجمن‌های رزمی را فردا برگزار خواهیم کرد و به ترتیب انتخابات فدراسیون تنیس و دوومیدانی نیز دستور کار قرار دارد. بنا داریم تا پایان مردادماه انتخابات را جمع کنیم و فدراسیونی به صورت سرپرستی اداره نشود. این تصمیم یکی از وظایف ماست که الزام داریم فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند و برنامه ۴ ساله‌شان را برای بازی‌های آسیایی و المپیک تدوین کنند.

وی افزود: امروز شاهد برگزاری مجمع خوب و بسیار منظم ژیمناستیک با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی، مدیر ارشد فدراسیون جهانی و نماینده قانونی این فدراسیون بودیم. آنها اعلام رضایت کردند و تلاش کردیم مجمع را طوری برگزار کنیم تمام قوانین داخلی و بین‌المللی رعایت شود. حتی از نماینده جهانی فدراسیون خواستیم برای شمارش آرا حضور داشته باشند که گفتند به معاون وزیر ورزش و نماینده کمیته ملی المپیک اعتماد داریم و مشکلی نیست. این موضوع افتخاری برای ورزش جمهوری اسلامی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های انجمن رزمی خاطرنشان کرد: انتخابات فدراسیون‌هایی که اعلام کردیم بی‌تردید برگزار می‌شود.

اسبقیان در خصوص بحث‌های فساد بزرگ در فوتبال گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد این موضوع مربوط به سال ۱۴۰۰ است. مبارزه با فساد در ورزش در اولویت کاری وزارت ورزش قرار گرفته و وزیر ورزش در این خصوص تأکید ویژه دارند. روز گذشته نیز جلسه خوبی با فدراسیون پزشکی در راستای مبارزه با فساد و دوپینگ در ورزش داشتیم. تمام تأکیدات ما این است که ورزش ما عاری از دوپینگ و فساد باشد. مبارزه با فساد در ورزش از دستورات اصلی وزارت ورزش است. در جمهوری اسلامی و انقلاب ما که انقلاب فرهنگی و اسلامی است، سلامت ورزش باید در اولویت باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.