مهاجم پیشین پرسپولیس با اشاره به عملکرد این تیم در هفته های گذشته گفت: وقتی تمرکز بازیکن در زمین مسابقه باشد با اخطار و اخراج هم تیمی هم راه بردن را فراموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی آغاز می‌شود که استقلال و پرسپولیس با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم بیشترین شانس قهرمانی را دارند. رقیبان سنتی فوتبال پایتخت تنها با یک امتیاز اختلاف در صدد رسیدن به جام قهرمانی در لیگ بیست و سوم هستند.

محسن خلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، عملکرد دو تیم مدعی را در چند هفته گذشته مورد بررسی قرار داد. او که سابقه آقای گلی در لیگ برتر را با پیراهن پرسپولیس دارد شانس سرخپوشان برای سبقت از استقلال را بالا دانست و از تمرکز شاگردان اوسمار ویه را تعریف و تمجید کرد:

تمرکز بالا علت رقابت است

خلیلی با اشاره به روند نتیجه گیری سرخابی‌های پایتخت در فصل جاری گفت: باید پرونده کامل دو تیم در یک فصل را مورد بررسی قرار دهیم تا با شکاف‌هایی که استقلال و پرسپولیس در هر حوزه‌ای داشتند بیشتر آشنا شد. استقلال درگیری جدال مربی و مدیر بود اما پرسپولیس هم با وجود تمام مشکلات مالی که به دلیل بدهی‌های انباشته بود دچار تغییر سرمربی شد تا یحیی گل محمدی با کارنامه موفق از این تیم برود اوسمار ویه را با کمترین حاشیه کار را در دست بگیرد.

کارشناس فوتبال کشور افزود: اگر دو تیم تمرکز کافی را پیدا نمی‌کردند قطعا لطمه می‌خوردند اما حالا با تمام این مشکلات در جدال برای قهرمانی هستند که نشان دهنده توانمندی بالای آنهاست.

نگاه به خود راه اصولی است

او درباره تأثیر رقابت سنتی دو تیم در جذابیت لیگ برتر تاکید کرد: قطعا هوادار است که فوتبال را تماشایی می‌کند. وقتی دو تیم پرطرفدار تلاش می‌کنند پس طبیعی است رقابت هم به اوج هیجان برسد.

خلیلی ادامه داد: من فکر می‌کنم الان وقت توجه به هیچ رقابت سنتی نیست. حتی نباید به اتفاقات چند هفته اخیر بین دو تیم هم توجه کند. هر تیمی که می‌خواهد نتیجه بگیرد فقط باید روی بازی خودش تمرکز داشته باشد.

پرسپولیس بی خیال استقلال شود

مهاجم پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد این تیم افزود: بازی‌های پرسپولیس هیچ ربطی به نتیجه‌های استقلال نباید داشته باشد! پرسپولیس باید فقط و فقط به تیمی که پیش رویش قرار می‌گیرد فکر کند و حتی به جام قهرمانی هم توجه نداشته باشد. اگر پرسپولیس بی خیال جایگاه استقلال با یک امتیاز بیشتر نسبت به خودش و نتایج آنها شود قطعا نتیجه لازم را خواهد گرفت.

برد ۱۰ نفره پرسپولیس آموزنده است

خلیلی درباره دو دیدار اخیر پرسپولیس که با اخراج دو بازیکن باتجربه این تیم همراه بود یادآور شد: قطعا انتظار از بازیکنان باتجربه بیشتر است. آنها باید هیجان بازی را کم کنند و اجازه ندهند بازیکن جوان‌تر احساسی رفتار کند. کوچک‌ترین اشتباه در بازی‌های باقیمانده اندازه یک جام می‌ارزد. بردن ۱۰ نفره پرسپولیس نشان داد آنها چیزی جز سه امتیاز نمی‌خواهند و خیلی زود می‌توانند آمادگی ذهنی با وجود اخطار و اخراج هم تیمی خود پیدا کنند. نیمه پر لیوان حمایت هم تیمی‌ها در پیراهن پرسپولیس است که آموزنده است اما باید گرفتن کارت قرمز را فراموش کنند و با صبر بیشتری در جریان بازی رفتار کنند.

قهرمانی برای پرسپولیس است

بازیکن پیشین پرسپولیس پیش بینی خود از قهرمانی را با حمایت از تیم سابقش نشان داد و گفت: قطعا دلم می‌خواهد پرسپولیس قهرمان شود اما باید بگویم مطمئن هستم در هفته آخر پرسپولیس صدر را می‌گیرد و برای قهرمانی جشن خواهد گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.