یک داور مستعفی در کالچو قصد دارد ناگفته‌های زیادی را درباره فساد موجود در ساختار داوری بازی‌های فوتبال ایتالیا بیان کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فوتبال ایتالیا یا همان کالچو، در طول تاریخ همواره دستخوش شوک‌هایی بوده که به اعتبار و تمامیت آن ضربه زده است؛ از کالچوپولی سال ۲۰۰۶ که شاید بزرگترین آن بوده تا مجازات‌های اکثراً ناشی از ترازهای منفی. اکنون اما به نظر می‌رسد که احتمالاً یک رسوایی دیگر در مقیاس کالچوپولی بیخ گوش کالچو قرار دارد چرا که یک داور پیشین این رقابت‌ها به نام یوجینیو آباتیستا اعلام کرده قصد دارد از فساد یا به قول خودش «موارد تهوع‌آوری» که در کمیته داوران فوتبال ایتالیا مشاهده کرده فاش کند.

چندی قبل برنامه تلویزیونی در ایتالیا، مصاحبه‌ای را با یک داور پیشین دیگر که هویت او مشخص نشد، روی آنتن برد که او نیز درباره وجود فساد در کمیته داوران کالچو سرنخ‌های داده بود. اکنون قرار است که آباتیستا هم همین کار را انجام دهد اما به صورت علنی و بدون هیچ هراسی از تبعات افشاگری‌اش. او که ظاهراً روز پنجشنبه هفته جاری را برای این کار انتخاب کرده، گفت: استعفای چند هفته قبل من تنها به یک هدف بود. اینکه بتوانم آزادنه درباره اتفاقات تهوع‌آوری که دور و برم رخ می‌داد صحبت کنم.

در فوتبال ایتالیا، داوران اجازه ندارند بدون هماهنگی با مقامات کمیته داوران و فدراسیون با رسانه‌ها مصاحبه کنند و به همین دلیل هم آباتیستا پس از چند بار پاسخ منفی شنیدن تصمیم گرفت با استعفای خود به دوران ۲۴ ساله قضاوتش پایان دهد تا بدون تعهد و مسئولیتی نسبت به کمیته داوران، آزادانه صحبت کند. گویا او حتی در گروه پیام رسانی که تعدادی از همکارانش عضو آن هستند نیز این موضوع را اعلام کرده و گفته که صحبت‌هایش قرار است غوغایی به پا کند.

آباتیستا درباره تصمیم خود گفت: پریدن از قطار در حال حرکت، خطرناک است اما پیاده شدن از قطاری که در منجلاب متعفن تعصب، قربانی‌سازی و کم حافظگی حق نشناسانه گیر کرده، هوشمندانه‌ترین کاری است که می‌توانستم در این مقطع انجام دهم. من همانطور از دنیای داوری بیرون می‌روم که از زمین چمن خارج می‌شدم. از مسئولان به خاطر فرصتی که به من دادند تشکر می‌کنم اما از الان اولویت برای من دفاع از وجهه حرفه‌ای و مدیریتی خودم و خانواده‌ام و دادن این درس به فرزندانم است که اگر نیت پاک باشد، برای انجام هر کاری آزادی. استعفای من یک نوع اعتراض نیست بلکه صرفاً یک نیاز شخصی برای مراقبت از روح و روان خودم بود. با استعفایم از عضویت در کمیته داوران فوتبال ایتالیا که امروزه از سوی تشنگان قدرت مورد تجاوز قرار گرفته است، من سرانجام آزاد هستم که خودم باشم و افکارم را بیان کنم. مثل سایرین هم نیازی هم به تغییر چهره وصدایم یا نشستن در سایه برای مشخص نشدن هویتم نیست.

آباتیستای ۴۱ ساله در دوران مربیگری‌اش ۳۴ بار در سری A سوت زد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.