رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با انتقاد از صدور دستور موقت محرومیت برای سعید آذری گفت: نقد باعث سازندگی و از بین برنده ضعف‌هاست.

رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با انتقاد از صدور دستور موقت محرومیت برای سعید آذری گفت: نقد باعث سازندگی و از بین برنده ضعف‌هاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرحمن شاه‌حسینی درباره محرومیت سعید آذری از سوی کمیته اخلاق گفت: باید ابتدا بحث صلاحیت و قانونی بودن هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را بررسی کنیم که خیلی مهم است، اصلا این هیئت رییسه که از اردیبهشت سال ۹۲ فعالیت می‌کند، مدت فعالیتش تمام شده است. هیچ اما و اگر و بند و تبصره‌ای ندارد و الان شک‌ نکنید فعالیت هیئت رییسه غیر قانونی است. طبق ماده ۳۳ هییت رییسه فقط برای ۴ سال باید فعالیت کند و بعد از آن باید انتخابات برگزار شود.

وی که در برنامه ورزش ایران رادیو‌ ایران گفت‌وگو‌ می‌کرد افزود: شما تحقیق کنید بین حقوق‌دانان ورزشی، مدت فعالیت هیئت رییسه ۴ سال است و هیچ اما و اگری ندارد. قبل از اتمام ۴ سال باید انتخابات برگزار می‌شد و تیم ‌جدید کار را ادامه می‌داد. شک نکنید این فعالیت خلاف آیین‌نامه است.

شاه حسینی با اشاره به نحوه انتخاب رؤسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اشاره کرد: طبق اساسنامه ما رییس فدراسیون رییس کمیته های قضایی را به هیئت رییسه پیشنهاد می‌دهد و بعد از تایید هیئت رییسه، رییس فدراسیون حکم را صادر می‌کند ولی در مقررات روز دنیا سال‌هاست که برای ارکان‌قضایی کاندیدایی حاضر می‌شوند و مجمع به آنها رای می‌دهد. در آیین ‌نامه کنونی فدراسیون رابطه رییس و‌ مرئوسی بین رییس فدراسیون و‌ ارکان‌ قضایی این شائبه را به وجود می‌آورد که در دادرسی استقلال وجود ندارد.

رییس پیشین کمیته اخلاق با اشاره به صدور رای کمیته اخلاق برای محرومیت موقت سعید آذری اضافه کرد: همه رسانه‌ها باید این‌ سوال را بپرسند که کمیته اخلاق چرا در خصوص پرونده ویلموتس برای رییس وقت فدراسیون و اعضای هیئت رییسه که در این قرارداد ترکمچای نقش داشتند و باعث ضرر مالی و‌ معنوی به فوتبال کشور شدند، دستور موقت صادر نکرد؟

وی درباره اینکه حکم آذری طبق مواد ۲۳ و ۶۵ آیین نامه کمیته اخلاق صادر شده است، گفت: این مواد فقط در خصوص صلاحیت کمیته اخلاق است که این کمیته اختیار دارد دستور موقت برای ٢

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )