سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که از قضاوت جنجالی داور ال‌کلاسیکو ناراضی بود در پایان این مسابقه با او روبه‌رو شد و جملاتی را در حضورش بیان کرد.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که از قضاوت جنجالی داور ال‌کلاسیکو ناراضی بود در پایان این مسابقه با او روبه‌رو شد و جملاتی را در حضورش بیان کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، قضاوت جنجالی مارتینس مونوئرا داور بازی روز گذشته (شنبه) تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در هفته هفتم لالیگا سوژه این روزهای رسانه‌های اسپانیایی به خصوص نشریات کاتالان است. مونوئرا در نیمه اول تکل کاسمیرو روی پای لیونل مسی در محوطه جریمه رئال مادرید را نادیده گرفت و برای بازبینی آن صحنه کاملاً ‌مشکوک از نمایشگر VAR‌ در کنار زمین استفاده نکرد و به تشخیص کمک‌های خود در اتاق VAR‌ بسنده کرد. این در حالی بود که او برای کشیده شدن پیراهن سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید توسط کلمن لنگله در محوطه جریمه بارسلونا شخصاً‌ به کنار زمین رفت و با تماشای صحنه از نمایشگر به سود رئالی‌ها یک پنالتی اعلام کرد. این دوگانگی در تصمیم‌گیری مونوئرا که سابق بر این هم برای استفاده از VAR در بازی‌های بارسلونا جنجال‌آفرین بوده است، سبب شد رونالد کومان در نشست خبری پس از بازی به شدت از قضاوت بازی ابراز نارضایتی کند.

اما کومان پیش از رفتن به نشست خبری هم اعتراضش را به خود مونوئرا نشان داد. او پس از به صدا درآمدن سوت بازی وارد زمین مسابقه شد و به سمت داور رفت و پس از دست دادن با او به شیوه‌ای محترمانه اما بسیار جدی گفت:« برای چه؟ چرا؟ به من بگویید که آیا تصاویر بازی هفته پیش ما مقابل ختافه و دو تکلی که (روی پای مسی) زدند را ندیدید؟ اینجا VAR‌ فقط علیه بارسلونا کار می‌کند؟» مونوئرا اما هیچ جوابی به کومان نداد و به راه خود به سمت تونل منتهی به رختکن‌ها ادامه داد.

کومان پس از جواب نگرفتن از مونوئرا مقابل دوربین‌ شبکه تلویزیونی مویستار رفت و آنجا هم دوباره سؤالش را مطرح کرد. او گفت:« امیدوارم که یک روز بتوانم توضیح دهم که این سیستم استفاده از VAR‌ در اسپانیا به چه شیوه‌ای است. در بازی مقابل سویا و مقابل ختافه وارد بحث داوری نشدم اما الان درخواستم از داور این است که توضیح دهد VAR اینجا چگونه کار می‌کند.»

شیوه قضاوت مونوئرا و استفاده او از VAR‌ نه تنها میان هواداران بلکه میان داوران اسپانیایی هم محل اختلاف بوده است. به عنوان مثال در حالی که ایتورالده گونزالس داور سابق فوتبال اسپانیا تصمیم مونوئرا برای بررسی صحنه خطا روی راموس را تأیید کرده دو کارشناس داوری فوتبال اسپانیا آندوخار اولیور و سزار بارانچئا معتقدند که اتفاقی که در صحنه کشمکش راموس و لنگله رخ داد پنالتی نبوده که است.

در همین حال نشریه اسپورت نوشته است که اظهارات تند کومان علیه داور بازی و زیر سؤال بردن کمک داور ویدئویی ممکن است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا را مجاب کند که برای این مرد هلندی جریمه‌ای در نظر بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.