پیشکسوت پرسپولیس معتقد است نباید پاختاکور را دست کم گرفت و باید با قدرت و انسجام بالا مقابل این تیم به میدان رفت.

بهروز سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی ارزشمند پرسپولیس مقابل السد قطر گفت: پرسپولیس مقابل تیم قدرتمند و استخوان‌داری پیروز شد. این موفقیت در شرایطی رقم خورد که شانس پیروزی پرسپولیس ۳۰ درصد بود اما با بازی خوب پرسپولیس از دروازه تا خط حمله و همین طور همدلی بازیکنان و کادر فنی این برد رقم خورد.

وی با بیان اینکه پرسپولیس با ارائه این بازی برابر سایر تیم‌های آسیایی هم موفق می‌شود، افزود: تیم‌های آسیایی با ترس مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند. این موضوع به خاطر موفقیت‌های این تیم در آسیاست. از طرفی با عملکرد پرسپولیس در بازی‌های اخیر، سایر تیم‌ها نمی‌توانند برابر این تیم ایستادگی کنند. همه بازیکنان ما از خط دفاعی تا حمله منسجم عمل کرده‌اند.

دروازه‌بان سابق سرخپوشان درباره عملکرد حامد لک درون دروازه این تیم و مقایسه او با علیرضا بیرانوند اظهار کرد: چارچوب دروازه پرسپولیس و استقلال یک جای جهنمی و پرمسئولیت است. حامد لک در این چند بازی عملکرد خوب و عالی داشته و همه از او راضی هستند. اگر خدای نکرده او برابر پاختاکور اشتباهی کند که هر دروازه‌بان بزرگی هم مرتکب چنین بدشانسی‌هایی می‌شود، او را مواخذه می‌کنند.

سلطانی با بیان اینکه عملکرد لک در پرسپولیس بهتر از تیم‌های قبلی این دروازه‌بان بوده گفت: بازی‌هایی که از او در ماشین‌سازی و صبا دیده بودم به این خوبی نبود اما درون دروازه پرسپولیس خوب عمل کرده است و اگر به همین منوال ادامه دهد چه بسا پا جای پای بیرانوند هم بگذارد. مقایسه کردن او با دروازه‌بان بزرگی مانند بیرانوند که در جام جهانی و جام ملت‌ها درخشیده زود است. لک اگر به حاشیه نرود، می‌تواند موفق شود.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد پاختاکور مقابل استقلال اظهار کرد: به اعتقاد من استقلال هم مقابل پاختامور خوب عملکرد کرد و اگر اشتباهات داوری نبود، الان شاهد داربی در آسیا بودیم. پاختاکور تیم فیزیکی و دارای میانگین قدی خوبی است و اگر بخواهیم مثل استقلال درباره پاختاکور فکر کنیم، مطمئنا ضربه خواهیم خورد. مربی ما باید به خوبی نقاط ضعف و قوت حریف را برای بازیکنان تشریح کند و اگر همان بازی با السد را برابر این تیم هم انجام دهد، راه برای ما باز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پرسپولیس نباید گل نخست را دریافت کند، گفت: این قبیل تیم‌ها بعد از زدن گل نخست، در حالت تدافعی قرار می‌گیرند و به اتکای قدرت فیزیکی خود، سخت گل می‌خوردند اما اگر اول دنبال گل نخوردیم باشیم و بعد به حمله فکر کنیم، موفق خواهیم شد.

سلطانی درباره شانس پرسپولیس برای رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا خاطرنشان کرد: کار دشواری است چرا که سایر کشورها برای رسیدن به این موفقیت سال‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و هدف‌های بزرگی دارند اما ما به اتکای غیرت و تعصب کادر فنی و بازیکنان خودمان پیش می‌رویم. تیم‌های آسیایی از نظر مادی و سخت‌افزاری خیلی جلوتر از ما هستند. همین السد میلیون‌ها دلار هزینه کرده بود.

وی با بیان اینکه در صورت شکست دادن پاختاکور، پرسپولیس قادر به شکست دادن النصر هم خواهد بود، گفت: فکر می‌کنم النصر می‌تواند الاهلی را ببرد ولی اگر ما پاختاکور را ببریم این تیم را هم شکست خواهیم داد. شرایط به گونه‌ای است که الان سایر تیم‌ها از پرسپولیس می‌ترسند. ما در طول بازی باید منسجم و با قدرت بازی کنیم و بازی را شل نگیریم که مبادا رقبا جان بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.