تصویربرداری بازی‌های لیگ ایران آنقدر بی کیفیت است که تماشاگران و فوتبال دوستان لذتی از دیدن آن نمی‌برند.

به گزارش ایسنا، در عصری زندگی می کنیم که روز به روز تکنولوژی پیشرفت می کند. دوربین های تازه به بازار عرضه می شوند و شاهد کیفیت فوق العاده بالای تصاویر هستیم که تماشای این تصاویر از لنز دوربین را جذاب تر می‌کند. بیشتر مردم سراسر دنیا فوتبال را دنبال می کنند و در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در ورزشگاه ها را ندارند، بازی های تیم های مورد علاقه‌شان را از گیرنده تلویزیونی دنبال می کنند.

اما در ایران ماجرا فرق می کند. به جز ورزشگاه آزادی تصویربرداری در تمام ورزشگاه های کشور با کیفیت پایینی انجام می شود و از جذابیت تماشای بازی ها کاسته است. آنقدر کیفیت تصویربرداری در استادیوم های ایران پایین است که هواداران فوتبال را از تماشای این بازی ها دور کرده است و تمایل چندانی برای دنبال کردن لیگ ایران وجود ندارد. مردم به سمت تماشای فوتبال های خارجی رفته اند و این ماجرا به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.

فوتبال ایران از زشتی استادیوم‌ها رنج می‌برد

فوتبال ایران از نداشتن استادیوم های زیبا رنج می برد. البته اخیرا تلاش هایی برای ایجاد ورزشگاه های زیبا صورت گرفته و ورزشگاه های تازه تاسیس مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز و ورزشگاه در حال تکمیل کرمان از این مزیت برخوردارند اما با این وجود کیفیت تصویربرداری و پوشش مسابقات ضعیف است. حتی تصویربرداری فوتبال ایران را نمی توان با کشورهای همسایه مقایسه کرد.

اگر کیفیت فوتبال در کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر یا متناسب با فوتبال ایران باشد هم، امکانات مناسب و تصویربرداری فوق العاده خوب در این ورزشگاه ها، مخاطبان و هواداران فوتبال را به سنت تماشای لیگ های کشورهای همسایه ایران می برد و این لیگ ها را به لیگ ایران ترجیح خواهند داد. ورزشگاه های ایران علاوه بر تصویربرداری خوب نیاز به زیبایی در فرم دارند. سکوهای خوش نقش و نگارتر، نورپردازی و اجرای طرح های زیبا در ساخت ورزشگاه به زیبایی هرچه بیشتر شهر کمک می کند.

شباهت پخش فوتبال در ایران و بازی کامپیوتری دهه هفتادی!تماشای بازی‌ها هواداران را به دهه‌ها قبل می‌برد!

تصاویر بی کیفیت بازی ها ما را به یاد بازی های رایانه ای قدیمی می اندازد! حتی تماشای این بازی ها هواداران را به دهه ها قبل می برد. به سال هایی که هنوز دوربین های HD و FULL HD وجود نداشت و بازی ها با کیفیتی پایین پخش می شد. تصویر بالا مدت ها در فضای مجازی به شکلی تمسخر آمیز منتشر می شد.

شاید اگر با دوربین تلفن همراه یک بازی پوشش داده شود، بازی ها را با کیفیتی بهتر تماشا می‌کنیم! مدیران اغلب باشگاه ها بارها به این مساله واکنش نشان داده اند و خواستار تغییر دوربین ها شده اند. سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه می گوید این حق هواداران است که وقتی اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نمی‌کنند، حداقل از خانه‌های‌شان بازی ها را با کیفیت بالا تماشا کنند.

او امیدوار است که صداوسیما تجهیزات جدیدی را برای پوشش تلویزیونی در استان فراهم کند تا هواداران نیز مثل سایر کشورها بازی‌های تیم محبوبشان را با کیفیت خوب تماشا کنند. اگر در بازی ها کیفیت تصویربرداری بازی وضعیت بهتری داشت، ابهامات داوری هم برای تیم ها به وجود نمی‌آید.

کیفیت بالای تصاویر تلویزیونی بدیهی‌ترین حق هواداران فوتبال است

کیفیت بالای تصاویر تلویزیونی بدیهی ترین حق هواداران فوتبال برای لذت بردن از تماشای این رشته است. شاید خرید دوربین‌هایی با کیفیت بالا کمی هزینه‌بر باشد اما فراهم کردن این شرایط هواداران بیشتری را به سمت تماشای لیگ ایران می کشاند و قطعا این کار درآمدزایی های زیادی هم می تواند برای فوتبال به همراه داشته باشد. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید بهبود شرایط فوتبال را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و دنبال کنند.

برخی مسئولان و باشگاه ها در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند تا هوادارانشان از تماشای بازی تیم هایشان لذت ببرند اما از حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد و باید دید فصل بعد لیگ برتر فوتبال می تواند اتفاقی تازه را در پخش تصاویر تلوزیونی رقم بزند یا خیر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.