مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برخی می‌گویند به خاطر یک تیم می‌خواهند لیگ را ادامه دهند، به هرحال صدر جدول هستیم و باید فرقی بین ما و تیم‌های دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, افشین پیروانی بعد از جلسه امروز (چهارشنبه) با حضور یحیی گل‌محمدی و احمد رسول‌پناه گفت: در این نشست درباره وضعیت تیم و اتفاقات رخ داده و آغاز تمرینات گزارش دادیم. خدا را شکر شرایط خوب است و تمرینات در حال انجام است و مشکل خاصی نیست.

وی درباره اینکه برخی تیم‌ها معتقد هستند, مشکلاتی برای برگزاری مسابقات دارند, عنوان کرد: اگر بخواهیم؛ مشکلی به وجود نمی‌آید, ولی اگر با سمت و سو فکر و حرکت کنیم, مشکلات به وجود می‌آیند. بهتر است فاصله طبقاتی ایجاد نکنیم, منِ افشین پیروانی یا یک فوتبالیست چه تفاوتی با راننده تاکسی، نانوا یا یک کارمند و کارگر معدن دارم؟ اگر خطر باشد برای همه وجود دارد. باید دیدگاه مثبت داشته باشیم, چون کسی نمی‌تواند تضمین بدهد که کرونا چه زمانی از بین می‌رود و چه زمانی واکسن آن کشف می‌شود. باید مثبت فکر و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ان‌شاءالله اتفاق خاصی برای کسی رخ نمی‌دهد و باید زندگی کردن کنار کرونا را یاد بگیریم.

پیروانی درباره اینکه بازیکنان فوتبال برخلاف مدیران باشگاه‌ها دوست دارند مسابقات از سر گرفته شود, عنوان کرد: مشکلات اقتصادی بی‌تاثیر نیست. باید به مدیران حق بدهیم, چون درآمدی نیست اما بازیکنان هم باید به فکر خودشان باشند. باید همه تابع قانون باشیم, الان همه جا باز است و همه از قانون پیروی می‌کنند. الان یک عکس وجود داشت که نشان می‌داد در عید فطر بیشتر از روزهای قبلِ کرونا مردم به مسافرت رفته‌اند. نمی‌شود گفت فقط فوتبال کرونا دارد و باید این شعار را حذف کنیم.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود امکانات خاصی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار این باشگاه قرار گرفته است؟ عنوان کرد: در زمان قرنطینه سعی کردیم همه مسائل را رعایت کنیم. وظیفه من این بود که از ابتدا به دنبال شرکت‌هایی بروم که تونل‌های ضدعفونی نصب می‌کنند و ما این کار را با آینده نگری انجام دادیم و الان هم می‌بینم برخی باشگاه‌ها نیز این کار را انجام داده‌اند. هیچ کس به ما کمکی نکرده و اگر اتفاقی افتاده با همت مدیران و اعضای باشگاه پرسپولیس بوده است. سلامتی بازیکنان برایم مهم بوده و در خانه ننشسته بودم و تلاش کردم امکاناتی در شأن نام بزرگ پرسپولیس برای تیم تهیه کنم. خداراشکر روند تاکنون خوب بوده و تا حالا اتفاقی برای کسی رخ نداده است.

پیروانی درباره نظر یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال اقتدار لازم را ندارد، تصریح کرد: فدراسیون وقتی چند ماه رئیس ندارد من فکر می‌کنم نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. فدراسیون باید کمی قدرت از خود نشان دهند. ما باید حمایت کنیم, چون امسال برای رسیدن به جام جهانی باید تلاش کنیم, مگر می‌شود فوتبال را تعطیل کرد؟ آیا رفتن به جام جهانی ملاک نیست؟ مگر بازیکنان می‌توانند چند ماه تمرین نکنند؟ تیم‌هایی که نماینده آسیا هستند می‌توانند بگویند ۲ بازیکن یا ۲ مسئول در تیم‌شان کرونا گرفته و در مسابقات حاضر نمی‌شوند؟ در این صورت هم محروم می‌شویم و هم جریمه سنگینی باید بپردازیم. متاسفانه اینطور شده که هر باشگاهی برای خودش تصمیم می‌گیرد, نظر می‌دهد و تعیین تکلیف می‌کند.

وی تاکید کرد: باید به به فوتبال هم مثل شغل‌های دیگر یکنواخت نگاه شود. نمی‌توان هرکس دلش خواست اظهار نظر کند، البته می‌توانند اظهار نظر کنند ولی ما یک فدراسیون و سازمان لیگ مقتدر می‌خواهیم. بازی ما با سپاهان را بدون تماشاگر اعلام کردند. بعد از آن چندین صفحه بیانیه داده شد که اینها به خاطر پرسپولیس بازی را بدون تماشاگر کرده‌اند, ولی دیدیم که چند روز بعد تمام دنیا بازی‌ها را بدون تماشاگر کردند. الان هم دست سازمان لیگ درد نکند که گفت تست کرونا بگیرید، یعنی اگر سازمان لیگ اجبار نمی‌کرد, مشخص نمی‌شد چه کسانی کرونا داشته‌ و چه کسی نداشته‌اند. این قدر هم کرونا حاد نیست اما یکسری تیم‌ها شاید از ترس سهمیه می‌گویند لیگ تعطیل شود و برخی‌ها هم از اوت شدن و سقوط می‌ترسند. فوتبال نباید به این گونه باشد و باید قانون رعایت شود. اصناف و شغل‌ها در کشور ما فعال هستند و همه باید پیروی کنیم. باید یک فدراسیون و سازمان لیگ مقتدر وجود داشته باشد تا بازی‌ها ادامه پیدا کند. دیدم برخی دوستان می‌گویند به خاطر یک تیم می‌خواهند لیگ را ادامه دهند، به هرحال پرسپولیس صدر جدول است و باید فرقی بین ما و تیم‌های دیگر وجود داشته باشد.

پیروانی درباره بحث تمدید قرارداد بازیکنان اظهار داشت: ٩ بازی در لیگ, ۲ بازی برای قهرمانی در جام حذفی و ۴ بازی در لیگ قهرمانان آسیا داریم. این بازی‌ها باید رفته رفته انجام شود اما من به هواداران و صاحبان اصلی باشگاه می‌گویم که همه بازیکن کنونی پرسپولیس در تیم می‌مانند و از خدایشان است. بازیکنان دیگر تیم‌ها نیز دوست دارند به پرسپولیس بیایند. هواداران مطمئن باشند هیچ‌کس هیچ‌جا نمی‌رود. هر کسی باعث شود هواداران از دل نگرانی و تنش خارج شوند مخلص او خواهم بود. ان‌شاءالله اگر امسال با وجود سختی زیاد توانستیم قهرمان شویم به دنبال این خواهیم بود تا در سال‌های آینده نیز همین اتفاق رخ بدهد.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه وضعیت استوکس به چه صورت است, گفت: در این باره از مسئولان باشگاه سوال کنید.

پیروانی راجع به نامه ۴ باشگاه لیگ برتری برای تعطیلی لیگ اظهار داشت: این دوستان نظرهای‌شان را گفته‌‌اند که قابل احترام است, ولی نظر باشگاه پرسپولیس این است که با قدرت ادامه دهیم تا ان‌شاءالله هم در لیگ و هم در جام حذفی قهرمان شویم.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت کریم باقری که قرار شده در تیم ملی هم دستیار اسکوچیچ باشد، عنوان کرد: باقری از فوتبالیست‌ها و مربیان بزرگ است ولی نظر خود ایشان نیز شرط است. کریم باقری با پرسپولیس قرارداد دارد و در کنار تیم باقی می‌ماند. وقتی باقری هر روز سر تمرین است و عاشق پرسپولیس هم است نشان می‌دهد که جایی نمی‌رود و در کنار پرسپولیس خواهد ماند. لطفاً، «احتمالاً» و «گفته می‌شود» و «شایعه است» را از فوتبال دور کنید.

پیروانی درباره پروتکل بهداشتی ارائه شده برای تیم‌ها گفت: چندین و چند صفحه است و اگر بخواهیم صددرصد موارد را رعایت کنیم کار سختی است. باید بین خوب و خوب‌تر یکی را انتخاب کنیم. نه تنها من بلکه کل تیم می‌خواهند همه پروتکل را رعایت کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )