هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به اینکه تنها ۲۰ روز برای آمادگی تیم‌ها در نظر گرفته شده است، این مدت کافی نبوده و احتمال مصدومیت‌ها زیاد خواهد بود.

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد شروع لیگ دوباره نوزدهم گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که برای ادامه لیگ نوزدهم وجود دارد، زمان کم برای آماده‌سازی بازیکنان است. حدود سه ماه است که بازیکنان فوتبال ایران نتوانسته‌اند تمرینات مناسب و پرفشاری را انجام دهند. سازمان لیگ در نظر دارد به سرعت ظرف یک ماه کلیه مسابقات لیگ و جام‌حذفی را انجام داده تا قهرمانان را مشخص و خود را آماده ادامه لیگ قهرمانان این فصل کند بنابراین ۲۰ روز زمان کافی برای آماده‌سازی نخواهد بود و احتمال اینکه بازیکنان زیادی دچار مصدومیت شوند، وجود دارد.

فنونی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید که کادر فنی بتواند از این زمان اندک، بهترین بهره را ببرد؟ گفت: کار مربی بدنساز در این دوره سخت‌تر از هر زمانی است، وی باید با هماهنگی کادر فنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که هم بدن‌ها به شرایط ایده‌آل رسیده و هم بازیکنان در این تمرینات پرفشار دچار مصدومیت نشوند و همه آماده شروع دوباره لیگ شوند.

وی اظهار داشت: باید برای شروع تمرینات، تمام نکات بهداشتی رعایت شود. این روزها همه نگران این هستند که مبادا بازیکنی دچار ویروس کرونا شود. امیدوارم اگر لیگ را شروع می‌کنیم، در پایان برای اتفاقات ناگواری که شاید رخ دهد، پشیمان نشویم.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: باید تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت مشخص شده، در تمرینات رعایت شود. فوتبال یک بازی پربرخورد است و در طول ۹۰ دقیقه تعارفی وجود ندارد که بازیکنان با هم برخورد جدی نداشته باشند، بنابراین همه چیز باید تحت نظر باشد تا هیچ بازیکنی به این ویروس مبتلا نشود.

فنونی‌زاده در مورد اینکه گفته می‌شود برخی شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند و احتمال جابجایی بازی‌ها وجود دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که این روزها برای ادامه لیگ وجود دارد، همین مسئله است. الان در چند استان وضعیت قرمز است و باید تیم‌ها به شهرهای دیگر بروند این مسئله باعث خواهد شد که هزینه‌های آنها چند برابر شود. با توجه به اینکه فوتبال ما همیشه بدهکار است و مشکلات مالی دارد، این موضوع می‌تواند به باشگاه‌ها ضربه زیادی بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم زمانی که لیگ شروع می‌شود، همه دست به دست هم داده تا خدای ناکرده اتفاقی رخ ندهد و بازیکنان به سلامت این ۹ هفته را به پایان برسانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.