معاون ورزشی صنعت نفت آبادان می‌گوید هزینه‌ها برای باشگاه‌ها بسیار سنگین است و حتی فضایی برای نفس کشیدن وجود ندارد.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط نابسامان تیم‌های نفتی اظهار کرد: تیم‌های نفتی محدودیت زیادی دارند. هرچند منع هزینه کردن دولت در ورزش قانونی است. این قانون دولت را حمایت از باشگاهی نمی‌دانم و در آینده گریبان سه تیم نفتی را خواهد گرفت.‌ فکر می‌کنم در آینده این قانون گسترش پیدا کند و خارج از فوتبال در بسکتبال و رشته‌های دیگر هم اعمال خواهد شد. شرکت‌های نفتی فعالیت‌های وسیعی دارند و می‌توانند حامی خیلی خوبی باشند. کسی نمی‌تواند آینده‌ تیم‌های نفتی چه خواهد شد و همان بلایی که به سر نفت تهران آمد سر تیم‌های دیگر هم می‌آید یا خیر.

او ادامه داد: البته آن تیم هوادار زیادی نداشت که به این صورت درآمد. هم نفت آبادان، هم نفت مسجدسلیمان و هم پارس جنوبی جم تیم‌های پرهواداری هستند و شاید تعداد هوادار دیدارهای رسمی دیگر تیم‌ها با تعداد هوادار این سه تیم در تمرینات برابر نباشد. تنها سرگرمی مردم این شهرها همین تیم‌ها است چرا که نه اشتغالی برای‌شان وجود دارد و نه امکاناتی دارند. تیم‌های جنوبی در این شرایط موجود با هوای گرم و بحران کرونا مجبورند خارج از استان اردو بزنند. با توجه به همه این مشکلات واقعا این تیم‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتند. برای برگزاری یک اردو باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی باید متقبل شوند.

رضاییان با بیان این‌که باید در هر فصل چهار میلیارد برای تیم‌های نفتی در نظر بگیرند، عنوان کرد: هزینه‌های استادیوم، بلیط‌های هواپیما و موارد دیگری وجود دارد که باشگاه‌ها باید آن‌ها را تامین کنند. حتی رقم آزمایش تست کرونا هم نزدیک به یک میلیارد است که رقم زیادی است و فضایی برای نفس کشیدن هم وجود ندارد. سازمان لیگ تشخیص داد تمرینات شروع شود اما ستاد مبارزه با کرونا در هر شهر هم باید اجازه تمرینات را صادر کند و مثلا در آبادان این ستاد اجازه تمرین نمی‌دهد.

او اضافه کرد: ما مجبوریم به استان دیگری سفر کنیم و اردو بزنیم که این هم بسیار هزینه بر است و این برای بعضی باشگاه‌ها مشکل ساز است. مجلس قبل از این‌که آن قانون را تصویب کرد باید منابع باشگاه‌ها را هم در نظر می‌گرفت. بعدها همان نمایندگان آمدند و تلاش کردند تا برای باشگاه‌ها بودجه بیاورند. نباید تیم‌های دولتی را رها کنند چرا که هیچ حق پخش یا تبلیغاتی به باشگاه‌های ایرانی تعلق نمی‌گیرد و باید از نظر مالی باشگاه‌ها را حمایت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.