در حالی که گفته می شود استقلال در آستانه واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد، کمپ تمرینی این تیم به دارایی های آن اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اواسط دهه هشتاد علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال توانست زمینی مناسب در غرب تهران را از شهرداری گرفته و برای آبی پوشان یک زمین تمرینی مناسب همراه با خوابگاه و برخی امکانات دیگر تاسیس کند.

کمپی که وقتی در آستانه آماده شدن قرار گرفت بذر پاشی آن به صورت نمادین توسط مرحوم حجازی که آخرین روزهای عمر خود را سپری می کرد انجام گرفت و پیش از مرگ وی به دلیل قدردانی از این دروازه بان فراموش نشدنی فوتبال ایران، این کمپ به نام وی نامگذاری شد.

کمپ حجازی واقع در خیابان فردوس غرب که چندی پیش نام آن به بلوار ناصر حجازی تغییر کرد و بیش از یک دهه است که در اختیار باشگاه استقلال قرار دارد و در این مدت همیشه حاشیه هایی پیرامون آن وجود داشته است. زمین این کمپ با همه حرف و حدیث هایی که داشته مدتهای مدیدی میزبان تمرینات تیم استقلال و حتی تیم های پایه این باشگاه بوده است. اما عجیب اینکه در همه این مدت تلاش هایی صورت گرفته تا موجودیت این کمپ زیر سئوال برود.

در این زمان خیلی از مدیران استقلال باوجود اینکه از این زمین کمپ استفاده های لازم را می بردند اما موجودیت آن را زیر سئوال برده و وانمود می کردند کمپ حجازی عملاً تعلق به باشگاه استقلال ندارد.

این کمپ در دو سال گذشته سرنوشت عجیبی داشت و حتی در این مدت برای مدارس فوتبال با قیمتی عجیب اجاره داده شد تا مبلغ اجاره آن کمک هزینه ای باشد برای باشگاه. نکته عجیب در اجاره این کمپ این بود که مدیران وقت استقلال کمپ حجازی را به فردی برای برگزاری مدارس فوتبال اجاره دادند که وی از دست اندرکاران باشگاه پرسپولیس و یکی از نزدیکان به مدیران این باشگاه بود.

کمپ حجازی که در سال ۱۳۸۷ رسماً آغاز به کار کرد، حالا و در روزهایی که گفته می شود سرخابی ها بیشتر از همیشه به خصوصی سازی نزدیک شده اند به صورت رسمی از سوی وزارت ورزش به دارایی های آبیها اضافه شد و باشگاه استقلال رسماً به عنوان مالک آن معرفی شد تا برند این باشگاه در آستانه واگذاری به بخش خصوصی ارزش بیشتری پیدا کند.

کمپ ناصر حجازی که حالا رسماً جزو اموال باشگاه استقلال می باشد در زمینی به مساحت بالغ بر ۴ هکتار بنا شده و حالا مدیران مجموعه می توانند بدون دغدغه سرمایه گذاری لازم برای بازسازی و مرمت این مجموعه را بدون واهمه از عدم مالکیت قطعی در دستور کار قرار دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.