ساوتهپتون به اولین باشگاه در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که بازیکنان و اعضای کادر فنی و اجرایی‌اش به کاهش حقوق‌شان برای کمک به باشگاه رضایت دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان، باشگاه ساوتهمپتون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی بازیکنان، مربیان و اعضای کادر اجرایی و مدیریتی باشگاه با کاهش بخشی از حقوق‌شان برای سه ماه آینده به منظور کمک به این باشگاه رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

در نتیجه شیوع کرونا در اروپا و تعلیق تمامی لیگ‌های مهم قاره سبز، ضرر‌های مالی هنگفتی به باشگاه‌ها وارد آمده که دلیل آن از دست دادن درآمد‌های حاصل از حق پخش، فروش بلیت و عقد قرارداد‌های اسپانسری است.

در این شرایط گزینه‌های زیادی برای باشگاه به منظور جبران ضررهای وارده باقی نمانده که یکی از آنها کاهش حقوق بازیکنان است. در این مورد هم اما اختلافات و جنجال‌های زیادی به وجود آمده و هنوز هیچ تیمی در لیگ برتر انگلیس به صورت رسمی نتوانسته بود رضایت تمامی اعضای خود را جلب کند. اعضای باشگاه ساوتهپتون اما برای آغاز جنبش کمک به باشگاه‌ها پیشقدم شدند و تا سه ماه آینده قید بخشی از حقوق‌های خود را زدند.

با اعلام آمادگی بازیکنان و اعضای کادر فنی به عنوان افرادی که بیشترین حقوق را از «قدیس‌ها» می‌گیرند، باشگاه با کارکنان خود قطع همکاری نخواهد کرد و به این ترتیب منبع درآمد آنها در روزهایی بحرانی شیوع کرونا قطع نخواهد شد.

رالف هازن‌هوتل، سرمربی آلمان ساوتهمپتون در این باره موافقت خود و بازیکنانش با کاهش بخشی از حقوق آنها در ماه‌های آوریل، می و ژوئن، گفت: ما این کار را کردیم تا به حفاظت از آینده باشگاه و کارکنان آن و جامعه‌ای که به آن خدمت می‌‌کنیم، کمک کرده باشیم.

در همین حال باشگاه ساوتهمپتون اعلام کرد که برای هیچ یک از کارکناش مرخصی بدون حقوق در نظر نخواهد گرفت و از یارانه‌ای که دولت برای کمک به فعالیت‌های اقتصادی آسیب‌پذیر در نظر گرفته است هم استفاده نمی‌کند.

در نتیجه شرایط به وجود آمده و ضرر‌های مالی وارده آمده به لیگ برتر، تعدادی از باشگاه‌های جزیره از جمله تاتنهام، نیوکاسل، نوریچ و بورنموث با کارکنار کادر غیرفوتبالی خود به طور موقت قطع همکاری کرده‌‌اند. باشگاه لیورپول هم چنین تصمیمی گرفته بود که پس از انتقادات بسیار از سران این باشگاه، از اجرای تصمیم خود صرفنظر کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.