شهردار پایتخت انگلیس از اقدام اخیر سرمربی تیم فوتبال تاتنهام برای تمرین دادن سه بازیکنش در یکی از فضاهای سبز این شهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود عذرخواهی ژوزه مورینیو بابت نقض مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در انگلیس، شهردار لندن از کنار اشتباه این مرد پرتغالی نگذشت و او را به خاطر حرکتی که انجام داد سرزنش کرد.

مورینیو دو روز پیش در حال تمرین دادن سه بازیکنش، از جمله تانگوی اندومبله در یکی از فضاهای سبز شهر لندن رؤیت شد آن هم در شرایطی که فاصله او با این بازیکنان کمتر از ۲ متر بود، فاصله‌ای که طبق مقررات فاصله گذاری اجتماعی در انگلیس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید میان تمام افراد (به استثنای اعضای یک خانواده رعایت شود. مورینیو ساعاتی بعد از انتشار این خبر عذرخواهی کرد.

با این حال صادق خان شهردار لندن در یک برنامه زنده تلویزیونی آقای خاص را شرمنده کرد و بعد از او هم کاترین وست، یکی از نمایندگان مجلس در لندن از سرمربی پرتغالی ایراد گرفت.

صادق خان گفت: افراد زیادی به اهالی دنیای فوتبال به چشم یک الگو نگاه می‌کنند و به همین دلیل وقتی آنها می‌بینند که توصیه حیاتی دولت برای ماندن در خانه به این آشکاری نادیده گرفته می‌شود، خودمان ضرر می‌کنیم. مردم و به خصوص کودکانی که طرفدار تاتنهام هستند این صحنه را می‌بینند و با خودشان می‌گویند اگر شرایط برای بازیکنان تاتنهام بی‌خطر است، پس ما را هم خطری تهدید نمی‌کند. با این کار شما بدون اینکه خودتان متوجه باشید، به شیوع ویروس در شهر کمک کرده‌اید.

شهردار لندن ادامه داد: از خودتان بپرسید که آیا کاری که من دارم انجام می‌دهم واقعاً ضروری است و می‌بینید که جوابش منفی است.

مورینیو تنها عضو باشگاه تاتنهام نبوده که به خاطر نادیده گرفتن مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی برای مهار کرونا مورد انتقاد واقع شده چرا که فیلمی منتشر شده که دو بازیکن او داوینسون سانچس و رایان سسنیون را در حال شانه‌به‌شانه دویدن نشان می‌دهد. دفاع راست تاتنهام سرژ اوریر هم فیلمی از خودش در اینستاگرام منتشر کرده که او را در حال نرمش در کنار یک فرد دیگر بدون رعایت فاصله ایمنی لازم نشان می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.