مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در حالی از همتای خود در باشگاه سپاهان خواست بازیچه دست امیر قلعه نویی نشود که مسعود تابش پاسخ روشنی به عدم ارائه لیست بازیکنان سپاهان ارائه نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال قرار بود روز گذشته پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم بروند ولی به دلیل حضور دیرهنگام سپاهان در ورزشگاه و عدم حضور بازیکنان این تیم در زمین، پرسپولیس اقدام به ترک نقش جهان کرد و مسابقه لغو شد.

مسعود تابش مدیرعامل سپاهان و محمدحسن انصاریفرد صبح امروز مناظره ای را با یکدیگر درباره اتفاقات رخ داده انجام دادند که انتهای این مناظره با گاف عجیب مدیر سپاهان همراه بود. متن این مناظره که در برنامه «تهران ورزشی» انجام شد، در ادامه می آید:

انصاریفرد: تابش بازیچه دست قلعه نویی نشود!

محمد حسن انصاریفرد با اعلام چند دلیل تاکید کرد که سپاهانی ها عزمی برای برگزاری مسابقه با پرسپولیس نداشتند. وی در بخشی از صحبت های ابتدایی خود گفت: سپاهانی ها وقتی به رختکن رفتند، اصلا در راهرو حضور پیدا نکردند.خودم درست جلوی راهرو بودم. با آن زمین به این خوبی چه دلیل دارد بازیکنان سپاهان در راهرو گرم کنند؟ این چه حرفهای کذبی است که اظهار می کنند؟ از تابش انتظار دارم به عنوان فرد با اخلاق و خوشنام و شریف بازیچه دست سرمربی‌تان (امیر قلعه نویی) قرار نگیرید.

وی افزود: اگر قصد داشتید بازی کنید چرا لیست بازیکنانتان را به ناظر ندادید که سه بار جلوی رختکن سپاهان آمد؟ سپاهان عزمی برای بازی نداشت. مرادی (ناظر بازی) به ما گفت ۳۰ دقیقه داخل زمین باشید و حتی وقتی به رختکن می رفتیم در راهرو به احترام مرادی ایستادیم ولی سپاهانی ها از رختکن خارج نشدند. حتی در راهرو گرم نکردند. آن همه چشم و اظهارنظر دروغ بوده و شما درست می گویید یا داستان برعکس است؟ در قرن ۲۱ نمی شود به مردم دروغ گفت و نمی شود آنها را فریب داد. می توانستید صادقانه بگویید قصد بازی نداشتیم. انتظار داریم با گزارش داوران و ناظر مسابقه در فضای عادلانه دستگاه قضایی فدراسیون تصمیم بگیرد.

تابش: انصاریفرد پیچ راهروی ورزشگاه را ندیده است!

مسعود تابش در واکنش به اظهارات انصاریفرد گفت: ما تا لحظات آخر دنبال این بودیم بازی به تعویق بیافتد. سلامتی مردم برای ما هم مهم بود. به خاطر کرونا صلاح نبود ۵۰ - ۶۰ هزار نفر به ورزشگاه بیایند. برای همین دنبال تعویق بازی بودیم و به استانداری اصفهان رفتیم ولی در نهایت با درخواستمان موافقت نشد. آمادگی لازم را برای برگزاری بازی داشتیم.

وی افزود: بله قرن ۲۱ است و فیلم بازیکنان موجود است. تیم ما فرصت نداشت به زمین بیاید و گرم کند و دوباره به رختکن بیاید و دعای آخر را بخواند و دوباره به زمین برود. راهرو یک پیچ دارد و اگر شما در لابی پایین باشید، آن پیچ را نمی بینید. بازیکنان ما آنجا به مدت یک ربع گرم کردند و آماده ورود به زمین بودند. اتفاقا در قرن ۲۱ فیلم و عکس هست. ما ساعت ۱۶:۲۵ وارد ورزشگاه شدیم.

قلعه نویی گفت تا پرسپولیس نرفته، بازیکنان وارد زمین نشوند!

مدیرعامل سپاهان درباره اینکه مرادی ناظر مسابقه اعلام کرده سپاهان ساعت ۱۶:۱۵ وارد ورزشگاه شده است، گفت: ما ۱۶:۲۵ وارد ورزشگاه شدیم. قبلا هم با فدراسیون و بهاروند هماهنگ کردیم که زمان بدهند. بعد از اینکه مشخص شد امکان تعویق نیست آماده بازی بودیم. من هم در راهرو دیدم که پرسپولیسی ها ایستاده بودند. البته بیش از راهرو، مدیرعامل و سرمربی و سرپرست پرسپولیس در اتاق ناظران و داوران بودند. اعضای هیات فوتبال به ما گفتند شما هم دو نفر به آنجا بفرستید.

تابش در واکنش به این جمله که امیر قلعه نویی از تیمش خواسته بود تا پرسپولیس به زمین نرفته آنها هم وارد زمین نشوند، تاکید کرد: بله چون این نگرانی بود که اگر ما به زمین برویم، بازی را سه بر صفر کند. گفتند اول پرسپولیس برود. اصلا دلیل نداشت اگر آماده نبودیم به ورزشگاه بیاییم. آنچه انصاریفرد می گوید کذب و تهمت است. خواهش می کنم یک نماینده به ورزشگاه بفرستید. شاید صد متر پشت آن پیچ باشد که پرسپولیسی ها آنجا را ندیده اند. به نظرم پرسپولیس از شرایط استفاده کرده و می خواهد مسائل را به نفع خودش رقم بزند.

انصاریفرد: آقای تابش مسلمانی شما کجا رفته است؟!

مدیرعامل پرسپولیس هم در ادامه با اشاره به اظهارات تابش گفت: من تمام راهرو را دیدم. هیچ بازیکن، مسئول تدارکات و مربی ای از اتاق سپاهان خارج نشد. از خود اصفهانی ها بپرسید.اگر آنها یک نفر از اعضای تیم سپاهان را خارج از رختکن دیدند من اسمم را عوض می کنم. اگر قصد بازی داشتید چرا لیست بازیکنانتان را به ناظر ندادید؟ چرا وقتی مرادی سه بار اعلام کرد لیست بدهید ندادید؟ آقای تابش این حرفها از شما بعید است. ممکن است شما فردا مدیرعامل سپاهان نباشید. مسلمانی شما کجا رفته است؟ آقای تابشِ خوش اخلاق و صادق کجا رفت؟ فقط به این خاطر که می خواهید ما را محکوم کنید پا روی حقایق می گذارید.

تابش: من همان مسلمان سابق هستم؛ شاید شما هم فردا مدیرعامل نباشید

مدیرعامل سپاهان در واکنش گفت: من همان مسلمان و خوش اخلاق سابق هستم. شما هم ممکن است فردا مدیرعامل نباشید. پا روی اخلاق نمی گذارم. شما اصلا حق ورود به راهروی ما را نداشتید. ما آماده بازی بودیم و موظف شدیم به خاطر منافع ملی بازی کنیم. به خاطر کم بودن وقت فرصت نشد به زمین برویم. خدا به اعمال و رفتار و صحبت ما شاهد است. امیدواریم قضاوت عادلانه ای بشود.

تابش در پاسخ به این سئوال که اگر آماده بازی بودید چرا لیست بازیکنانتان را ندادید؟ گفت: خواهش می کنم برای این سئوال با آقای فتاحی سرپرست صحبت کنید. من در جریان نیستم! ولی واقعا اینطور نبود. فیلم گرم کردن ما هست. بازیکنان در رختکن هم دستشان را روی هم گذاشتند که وارد زمین شوند. ناظر می تواند گاهی وارد رختکن شود. مرادی حتی یکبار هم به راهرو نیامد. ما یک ربع گرم کردیم. بعد از اینکه مشخص شد امکان تعویق نیست، با تمام حق و حقومان آماده بازی شدیم که پرسپولیس حاضر به بازی نشد.

گاف مدیرعامل سپاهان با بازگذاشتن تلفن همراه

در ادامه بازهم محمد حسن انصاریفرد مدیرعامل سپاهان در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: از شما خواهش می کنم در بازی بعدی سپاهان در نقش جهان از وقتی بازیکنان از رختکن خارج می شوند تا موقع گرم کردن فیلم بگیرید که حرف ما مستند شود. کسی که عزم بازی داشته باشد یک نفر از تیمش را می فرستد تا بگوید تیممان دارد می آید. پروژه آنها هم این بود.

در ادامه و در جریان صحبت های انصاریفرد، تابش که به نظر می رسید فراموش کرده تلفن همراهش را قطع کند، در حال مواخذه کردن یکی از اطرافیانش در ارتباط با اتفاقات بازی روز گذشته بود. مجری برنامه ابتدا تصور می کرد تابش در حال صحبت با این برنامه است ولی بعد از گذشت لحظاتی مشخص شد تابش با یکی از اطرافیانش صحبت می کند و در حال مواخذه وی است.

بخشی از گفتگوی تابش با آن فرد به این شکل بود:

تابش: می گوید ... من نمی دانم... چه جوابی بدهیم؟ فرمانده یگان ویژه می گوید ما راه را باز کرده بودیم.

فرد ناشناس: آقای تابش خداوکیلی راه باز نبود. به والله قسم...

در ادامه انصاریفرد مجددا شروع به صحبت کرد ولی اظهارات مبهم تابش همچنان از پشت تلفن به گوش می رسید.

تابش: هر تیمی جز پرسپولیس بود بازی انجام می شد

در بخش پایانی برنامه مدیرعامل سپاهان بازهم روی خط آمد و ابتدا درباره صحبت هایش که به واسطه باز بودن تلفن به گوش می رسید، گفت: دوستان امور فرهنگی اینجا هستند.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: به جان دو فرزندم تیم ما در راهرو گرم می کرد. نمی دانم انصاریفرد کدام راهرو را دیده است. مطمئنم اگر تیم دیگری به جز پرسپولیس مقابل ما بود، این بازی انجام می شد. دنبال حق و حقومان بودیم. این بازی با سایر مسابقات متفاوت بوده است. آمادگی داریم مجددا بازی کنیم. انتظار داشتیم با حضور تماشاگران از حق میزبانی استفاده کنیم ولی سلامتی مردم برایمان اولویت بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.