ستاره لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ که زیر آقای خاص و همتای اسپانیایی او کار کرده، سبک کاری این دو مربی را مکمل یکدیگر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرت لواندوفسکی در مصاحبه با نشریه گاردین انگلیس از تجربیات دوران بازیگری‌اش زیر نظر دو تن از مربیان برتر دنیای فوتبال یعنی پپ گواردیولا و یورگن کلوپ گفت.

لواندوفسکی که در بایرن مونیخ زیر نظر گواردیولا و پیش از آن هم در بوروسیا دورتموند زیر نظر یورگن کلوپ کار کرده، به گاردین گفت: در دورتموند با کلوپ شرط می‌بستیم که اگر من در تمرینات ۱۰ گل بزنم، او به من ۵۰ یورو بدهد. در اولین جلسات تمرینی، من سه چهار تا گل می زدم. بعد از پنج، شش یا هفت جلسه تمرین تعداد گل‌هایم به هفت هشت تا افرایش پیدا کرد. بعد از سه ماه من در هر جلسه تمرین ۱۰ تا گل می‌زدم. چند هفته بعد یورگن گفت:« شرط‌بندی دیگر بس است. دیگر خیلی دارم پول می‌دهم. دیگر نمی‌خواهم به تو پول بدهم.» تلاش برای ارتقای سطح، بخشی از ذهنیت من بود و این ذهنیت خیلی به من کمک می‌کرد.

لواندوفسکی ادامه داد: در گذشته من در بیان احساسات با ژست‌ها و زبان بدنم مشکلات فراوانی داشتم. در تمرینات یا بازی‌ها زبان بدن من هیچ فرقی نمی‌کرد در حالی که گاهی اوقات شما باید کمی عصبانی‌تر به نظر برسید. در مورد من اما هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. من باید تغییر می‌کردم و این اتفاق زیر نظر کلوپ رخ داد. اوگاهی اوقات به من گفت که نمی‌داند عصبانی هستم یا خوشحال. تغییر دادن خود کار آسانی نیست اما من می‌دانستم که اگر می‌خواهم بازیکن بهتری باشم و سطحم را ارتقا دهم باید شروع به تغییر خودم کنم. کلوپ آدم فوق‌العاده‌ای است. مهم نیست چه می‌گوید. هرچه بگوید حرفش را باور می‌کنید. او از صمیم قلب حرف می‌زند.

مهاجم لهستانی بایرن مونیخ درباره سه فصلی که در این تیم زیر نظر پپ گواردیولا کار کرد هم عنوان کرد: من از پپ چیزهای زیادی یاد گرفتم. با او ما خیلی درباره تاکتیک‌ها حرف می‌زدیم و برای من این شرایط عجیبی بود. می‌دانستم که اگر بتوانم فرصت بازی زیر نظر گواردیولا را پیدا کنم با ذهنیت و ایده‌هایی که او درباره تاکتیک‌ها و مهاجمان دارد، اتفاقات مثبتی برایم رخ خواهد داد. در فوتبال مدرن بدون مهاجم بازی کردن کار سختی است. من چند سال است که نمی‌بینم تیمی بدون مهاجم بازی کند. گواردیولا و کلوپ مربیان متفاوتی هستند اما اگر یک مربی که ترکیبی از هر دوی آنها باشد بی‌عیب و نقص می‌شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.