پرویز مظلومی، سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد که هواداران و پیشکسوتان استقلال در آستانه دربی تهران باید از این تیم حمایت کنند و ایجاد یک جو مسموم به ضرر آبی‌پوشان تمام خواهد شد.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط استقلال بعد از شکست مقابل ماشین‌سازی گفت: مدت‌ها بود که صحبت نمی‌کردم، چون دوست ندارم مشکلی برای استقلال ایجاد شود، ولی حالا می‌خواهم بگویم که این تیم نیاز به حمایت دارد. استراماچونی یک مربی جوان است و همه باید به او کمک کنیم. واقعاً تا کی می‌خواهیم مشکلات را گردن سرمربی بیندازیم و پشت خیلی از مشکلات دیگر پنهان شویم؟ ما باید اجازه دهیم که سرمربی استقلال در آرامش کارش را انجام دهد. اعتقاد من این است که استراماچونی می‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: استقلال در بازی با ماشین‌سازی مستحق باخت نبود و در نیمه دوم جریان بازی را کاملاً در دست داشت. استقلال فرصت‌های بسیار خوبی را از دست داد و تیمی که گل نزند باید تاوانش را پس بدهد. اعتقاد من این است که هواداران نباید ناامید شوند و استراماچونی نیاز به حمایت دارد. این مربی در دو ماه گذشته با انگیزه و تلاش زیاد و بدون حاشیه کارش را انجام داده است و من به موفقیت استراماچونی خوش‌بین هستم.

مظلومی با بیان این مطلب که اتفاقات کوچک نباید برای استقلال مسئله‌ساز شود، خاطر نشان کرد: وقتی مسائل پیش پا افتاده استقلال را دچار مشکل می‌کند خیلی چیزها آزاردهنده می‌شود. این تیم نیاز به آرامش دارد و مسائلی مثل مترجم نباید این‌قدر برای استقلال حاشیه درست کند. من شنیده‌ام که استراماچونی دو مترجم دارد و با این شرایط نباید شاهد چنین مشکلاتی باشیم. باشگاه باید به بازیکنان و کادر فنی آرامش بدهد، چرا که ممکن است یکسری اتفاقات کوچک مشکلات بزرگی را برای استقلال ایجاد کند.

سرمربی پیشین استقلال با بیان این مطلب که این تیم در فاصله سه هفته مانده تا دربی تهران نیاز به آرامش دارد، تصریح کرد: استقلال باید به زودی برابر پرسپولیس قرار بگیرد و ایجاد جو مسموم در آستانه دربی اصلاً به سود استقلال نیست. من خیلی چیزها را می‌دانم که الان صلاح نیست حرفی بزنم، پیشکسوتان و هواداران باید از تیم حمایت کنند، ولی اگر برخی مسائل همین‌طور پیش برود من خیلی حرف‌ها را خواهم زد. اکثر پیشکسوتان هم نگران استقلال هستند و شاید عده‌ کمی باشند که با هدف خاصی انتقاد کنند. اعتقاد من این است که الان باید به استقلال کمک کنیم.

وی با اشاره به برخی صحبت‌های پیشکسوتان باشگاه استقلال مبنی بر اینکه آبی‌پوشان در این فصل با مشکل نداشتن بازیکن بزرگ و طراز اول مواجه هستند، عنوان کرد: اگر چنین مشکلی هم وجود داشته باشد الان چه کاری می‌توان انجام داد؟ تعداد زیادی از بازیکنان باتجربه استقلال جدا شده‌اند و نفراتی هم که به این تیم اضافه شده‌اند در تیم‌های خودشان ستاره بودند. استقلال نتوانست بهتر از این یارگیری کند، ولی حالا چه چیز را می‌توان تغییر داد؟ استقلال بازیکن باتجربه کم ندارد و می‌توانم از سیدحسین حسینی، وریا غفوری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی نام ببرم. همه‌ی این بازیکنان می‌توانند برای خودشان فرمانده باشند. در ضمن استقلال جوان‌های خوبی دارد که آینده این تیم را می‌سازند.

مظلومی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تغییرات زیاد در استقلال گفت: در مورد این موضوع می‌توان در آینده صحبت کرد. در آخرین جلسه کمیته فنی که برگزار شد ما گفتیم که این تیم نیاز به چهار یا پنج بازیکن جدید دارد، ولی به یکباره ۱۵ بازیکن جدا شدند و این همه تغییر برای یک تیم فاجعه است. با تمام این حرف‌ها باید بگویم که استقلال الان نیاز به حمایت و آرامش دارد و از هواداران و پیشکسوتان می‌خواهم که به استقلال روحیه بدهند.

وی در پایان صحبت‌هایش در مورد اینکه تکلیف کمیته فنی در باشگاه استقلال چیست، خاطرنشان کرد: کمیته فنی اسماً وجود دارد، ولی هر نفر از اعضا کنار کشیده‌اند و خیلی وقت است که جلسه‌ای برگزار نمی‌شود. واقعاً نمی‌دانم چرا این کمیته تشکیل شد و اگر تشکیل شده است چرا به آن اهمیت نمی‌دهند؟ وقتی برای جذب سرمربی یا بازیکن نظر نمی‌خواهند، پس چرا چنین کمیته‌ای را تشکیل می‌دهند؟!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.