میکائیل دگتیارف، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان مجلس دولتی دومای روسیه به بازداشت میشل پلاتینی، رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا و پرسش‌های از او درباره جام جهانی ۲۰۱۸ واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، میکائیل دگتیارف در واکنش به بازداشت روز گذشته میشل پلاتینی توسط ماموران اداره ملی مبارزه با فساد فرانسه و پرسش‌های از او درباره جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه گفت: آمریکایی‌ها و برخی رهبران سیاسی اروپا از گذشته شکایت‌هایی نسبت به میشل پلاتینی، این شخصیت بزرگ و مهم ورزشی داشتند. اطلاعاتی نیز علیه او منتشر شدند و اکنون تمایل به ایجاد یک فاجعه پیش از آغاز جام جهانی در قطر روشن است. پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه نیز برنامه‌هایی همانند تحریم رقابت‌ها، چالش‌های اطلاعاتی و مسائل تحریک‌آمیز وجود داشتند. اکنون نوبت قطر رسیده تا در تیررس انواع حمله‌ها قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان مجلس دولتی دومای روسیه افزود: این احتمال وجود دارد که میشل پلاتینی گروگان یک بازی بزرگ ژئوپولتیکی آمریکا و اروپا شود. اقدامی که هیچ ارتباطی با عدالت ندارد. در این صورت شهرت و افتخار رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا به عنوان کسی که سهم بزرگی در توسعه فوتبال جهان داشت خواهد سوخت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.