رئیس کمیته انضباطی گفت: باید در مهلت قانونی منتظر وصول دفاعیات از سوی افراد باشیم و به محض تکمیل پرونده، تصمیم نهایی در خصوص اتفاقات اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: گزارش هفته آخر از جمله گزارش مسابقه تراکتورسازی و پیکان در تبریز ظهر شنبه به دست ما رسید. با توجه به لزوم ابلاغ تخلفات به افراد، ابلاغیه‌ها در همان روز شنبه ۳۱ فروردین ماه تهیه شد و به دلیل تعطیلی روز یکشنبه، ارسال ابلاغیه در روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه انجام شد و مسلماً باید در مهلت قانونی منتظر وصول دفاعیات باشیم که به محض تکمیل پرونده، تصمیم نهایی در خصوص اتفاقات اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در خصوص حواشی بازی تراکتورسازی و پیکان، به دلیل اینکه عمده اتفاقات بعد از مسابقه رخ داده است و برخی موارد در گزارش مقامات رسمی مسابقه با تمام جزئیات نیامده است، تحقیقات کامل از جمله جمع‌آوری اسناد و مدارکی که به دست ما می‌رسد، زمان بر خواهد بود لذا صدور رأی نهایی در مورد این پرونده مستلزم بررسی کامل اتفاقات خواهد بود.

وی افزود: البته اینکه از آذرماه سال ۹۶ تاکنون آرای ما با تأخیر یک هفته‌ای الی ۱۰ روز صادر می‌شود و مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار می‌گیرد، مخصوصاً اینکه با عملکرد سال‌های گذشته که به فوریت رأی صادر می‌کردیم، مقایسه می‌شود، یک سوال برای علاقمندان پیش می‌آید که چگونه قبلاً ظرف ۴۸ ساعت رأی صادر می‌شد اما در این دو سال این گونه نیست؟ باید بگویم مقررات انضباطی جدید مطابق با استانداردهای فوتبال دنیا و بر حسب تاکید آئین نامه انضباطی فیفا به درستی تغییر کرده و از اینکه مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ایران به آئین نامه فیفا نزدیک تر شده و مقررات فعلی که در اختیارمان است تقریباً همشکل مقررات فوتبال در جهان شده است.

حسن زاده گفت: لذا اتفاق جدیدی که رخ داده این است که حتماً باید فرصت دفاع چه حضوری چه با ارسال لایحه به کسی که از او تخلف گزارش شده است، داده شود و این یک حسن است و در واقع مقررات انضباطی ما ارتقا یافته و به اسناد بالا دستی و مقررات انضباطی کشورهای پیشرفته جهان نزدیک‌تر شده است. به همین جهت است که صدور رأی از آذرماه سال ۹۶ تا الان مطابق مقررات جدید زمان بر شده است. البته در مواردی هم بوده که کمیته انضباطی دستور موقت نیز صادر کرده است.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه افزود: باید بگویم که اتفاقاتی که در مسابقات فوتبال اعم از لیگ برتر و یا پایین‌تر رخ می‌دهد در یک زمان بندی متعارف بررسی و منتهی به رأی می‌شود. حال اگر این اتفاقات اندکی پیچیده و وسیع باشد قطعاً زمان بیشتری می‌خواهد ولی از دید انضباطی و نگاه قضائی همکارانم در کمیته انضباطی هیچ پرونده‌ای متمایز نیست و ما به تکالیف خودمان عمل خواهیم کرد. البته بدیهی است که در هفته پایانی که مسابقات در صدر و انتهای جدول در همه لیگ‌ها حساس‌تر شده است برخی هواداران تیم‌ها درباره هر اتفاقی به نفع تیم خود به گمانه زنی و پیش داوری می‌پردازند که این اولاً پسندیده نیست، در ثانی تأثیری در عملکرد قانونی رکن قضائی فوتبال نخواهد گذاشت. قانون برای همه یکسان است و رعایت آئین دادرسی و مواعد و مهلت‌ها از تکالیف مهم رسیدگی به پرونده است.

وی در پایان گفت: در هفته‌های پایانی نیز انتظار داریم که عوامل تیم‌ها از جمله نیمکت نشینان و بازیکنان داخل زمین و هواداران و تماشاگران با رعایت مقررات و موازین اخلاقی، امکان برگزاری مسابقات سالم و مفرح را فراهم آورند که پیشاپیش از همه افرادی که با برگزارکنندگان مسابقات همکاری می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.