بالاترین مقام اجرایی فوتبال ایتالیا با برگزاری برخی از بازی‌های لیگ دسته اول این کشور در چین مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ضمن تکذیب اخبار اخیر مبنی بر مذاکره او و همکارانش با چینی‌ها برای برگزاری یک یا تعدادی از بازی‌های سری A در خاک این کشور، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد.

اخیراً شایعاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه سازمان لیگ فوتبال ایتالیا مذاکراتی را برای برگزاری تعدادی از بازی‌های سری A در چین آغاز کرده است تا از این طریق بر مخاطبان و طرفداران این لیگ در خاور دور بیفزاید.

گراوینا در این خصوص به شبکه رای اسپورت گفت: خیر این موضوع صحت ندارد. سری A در ایتالیا برگزار می‌شود و به همین دلیل هم اسم آن لیگ ایتالیاست. ما با چینی‌ها پروژه گسترده‌تری داریم. ما می‌خواهیم به آنجا برویم و آنها می‌خواهند به اینجا بیایند. توافق حول محور رقابت‌ها و آماده‌سازی است.

گفته می‌شود که ایتالیایی‌ها برای برگزاری یک بازی رسمی در خاک چین طی سه سال آینده با چینی‌ها به توافق رسیده‌اند که ظاهراً آن بازی سوپرجام ایتالیا است و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال برگزاری فینال یا حتی برخی از بازی‌های جام حذفی ایتالیا در خاور دور هم شنیده می‌شود. البته در سال‌های اخیر چین چند بار میزبان سوپرجام ایتالیا بوده است.

بازی سوپرجام ایتالیای فصل گذشته، در ماه ژانویه ۲۰۱۹ در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.