مربیان امیدهای عراق و یمن به برنامه‌ریزی کنفدراسیون آسیا در مسابقات انتخابی المپیک انتقاد وارد کردند.

به گزارش ایسنا، نشست خبری مربیان چهار تیم حاضر گروه C مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا تایلند، در سالن کنفرانس مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست، بایرام دوردیف سرمربی ترکمنستان گفت: من از فوتبال ایران شناخت دارم چون چند سال در ایران کار کردم. فوتبال ایران تاریخ بسیار بزرگی دارد و بازیکنانی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی پروین را در کارنامه خود دارد. فوتبال ایران فوتبال قوی و پر قدرتی است. ایران در المپیک قوی بوده و تیم بابرنامه‌ای است و در دفاع و حمله خوب بازی می‌کند. گروه سختی در پیش داریم. ایران و عراق تیم‌های قدرتمندی هستند و درباره آن‌ها اطلاعات داریم و تنها زمین فوتبال نشان می‌دهد کدام تیم می‌تواند پیروز و برتر باشد.

در ادامه زلاتکو کرنچار سرمربی ایران اظهار کرد: در ابتدا باید سال نو را تبریک بگویم و به همکاران خود در ترکمنستان، یمن و عراق خوش‌آمد بگویم که به ایران تشریف آوردند. به غیر از عراق درباره دو تیم دیگر شناختی خوبی نداریم از تیم عراق فقط شناخت داریم و دو بازی انجام دادیم و امیدوارم در هفته‌های آینده بتوانیم شناخت لازم را از سایر رقبا کسب کنیم.

در ادامه عبدالغنی شهد سرمربی عراق گفت: ما رویاهای زیادی برای صعود داریم‌. ما در دوره قبل موفق شدیم به المپیک ریو صعود کنیم و امیدواریم بتوانیم که این کار را تکرار کنیم. امید زیادی برای صعود داریم. شاید فکر کنند عراق و ایران صعود می‌کنند اما قدرت‌های نزدیکی در این گروه وجود دارد. کنفدراسیون آسیا برنامه‌ریزی عجیبی برای این مسابقات انجام داده است. ای اف سی که به سلامتی بازیکنان و کیفیت برگزاری مسابقات اهمیت ویژه‌ای قائل بود اما مسابقات را پشت سر هم برگزار کرده و این مساله روی کیفیت کار تأثیر گذار است. در این مسابقات ما از بازیکنان بزرگسال استفاده نکردیم و با بازیکنان امید وارد این رقابت‌ها شدیم.

سامی نعاش سرمربی یمن هم در این نشست اظهار کرد: در گروه سخت و قوی قرار داریم‌. دو تیم عراق و ایران برتری مخصوصی در این گروه دارند. برنامه ریزی ای اف سی در این مسابقات مطلوب نیست و رقابت‌ها با کمترین استراحت بازیکنان برگزار می‌شود. ما برنامه آماده سازی را دیر شروع کردیم و با مشکلات زیادی روبرو شدیم اما همه تلاش خود را کردیم که نمایش خوب و آبرومندانه داشته باشیم.

کرانچار درباره فهرست ۲۳ نفره تیم ملی گفت: ما لیست را باید قبل تر از این‌ها اعلام می‌کردیم. این لیست را تنظیم کردیم و نوید دهنده این است که می‌تواند برای ما موفقیت را به ارمغان بیاورد. برخی باشگاه‌ها همکاری نکردند و به غیر از مصدومانی که داریم مشکلی خاصی گریبان‌گیر تیم‌مان نیست.

کرانچار درباره استفاده از بازیکنانی که در خارج از لیگ ایران فعالیت دارند، گفت: ما به لژیونرها نگاه و توجه داشتیم اما بازیکنان داخل تواناتر بودند. ما رضا شکاری از روستف روسیه را داریم و یونس دلفی را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.