رسانه‌های قطری واکنش تندی به ممانعت امارات از ورود سعود المهندی، نایب‌رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا به این کشور داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعود المهندی، نایب‌رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال قطر و رئیس کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که روز گذشته قصد سفر به امارات از مسیر عمان را داشت با دستور دولت امارات از ورود به این کشور بازماند.

روزنامه الشرق قطر شب گذشته (پنجشنبه) در سایت رسمی خود نوشت: امارات سیاست‌های کودکانه خود را ۲ روز پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا و با دخالت‌دادن سیاست در ورزش ادامه می‌دهد و مانع از ورود سعود المهندی به این کشور شد.

روزنامه استاد الدوحه قطر نیز در نسخه امروز خود آورده است: جو سیاسی از همان روز نخست در جام ملت‌های آسیا وجود دارد. اقدامی که توسط امارات به عنوان یکی از کشورهای عربی پیشگام در محاصره زمینی و هوایی قطر با ترکیب کردن ورزش و سیاست صورت می‌گیرد.

روزنامه الوطن در صفحه نخست خود می‌نویسد: امارات در اقدامی کودکانه همانند همیشه ورود سعود المهندی، نایب‌رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خاک خود به دلیل عدم صدور ویزا ممنوع اعلام کرد، در حالی که پروسه درخواست و دریافت ویزا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تضمین‌ شده است. زمانی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید می‌کنند این ورزش پیام صلح، عشق و اتحاد است و نباید تفاوت‌های سیاسی در آن گنجانده شود اما امارات این چیزها را درک نمی‌کند. به ویژه این که سعود المهندی یک مقام سیاسی نیست و او پست‌های مهمی در فوتبال قطر، آسیا و جهان دارد.

این رسانه در ادامه نوشته است: این یک رسوایی دیگر برای امارات است. هر چند این کشور ادعا می‌کند ۲۰۱۹ سال تحمل و صبر است اما طبق معمول تقلای امارات برای ناآرامی‌های سیاسی و ورزشی بی‌حدوحصر است. آنها در این مسیر رشد کرده‌اند و رفتارشان خام است.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از فردا (شنبه) با شرکت ۲۴ تیم از جمله ایران در شهرهای ابوظبی، دبی، العین و الشارجه آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتبال قطر در گروه پنجم این رقابت‌ها با عربستان، لبنان و کره‌شمالی رقابت خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.