ملی پوش سابق کشورمان گفت: استعفای ۱۴ ملی پوش بعد از بازیهای آسیایی سئول باعث شد تا مرحوم دهداری یک نسل طلایی برای فوتبال ایران بسازد.

مجید نامجو مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم ملی ایران بی تردید شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا دارد، اما مسیر قهرمانی چندان ساده و هموار نیست.

وی افزود: به جز ایران چند کشور دیگر هم شانس خوبی برای قهرمانی دارند که می توان از تیم هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا نام برد. عربستان هم بار دیگر به اوج بازگشته و نباید این تیم را ساده گرفت. ضمن این که امارات هم به سبب میزبانی حتما برای قهرمانی تلاش می کند و خودش را دارای شانس می داند.

ملی پوش سابق کشورمان که در ادوار گذشته این تورنمنت همراه با تیم ملی کشورمان حضور داشته بیان داشت: بهترین خاطره ای که از این مسابقات دارم، حضور با تیمی بسیار جوان در جام ملتهای ۱۹۸۸ بود.

نامجو مطلق ادامه داد: بعد از بازیهای آسیایی سئول تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش استعفا دادند و مرحوم دهداری با عبور از این بازیکنان که در زمان خود بازیکنان بزرگی هم بودند، جوانان زیادی را به تیم ملی دعوت کرد و با همین جوانان به جام ملتهای ۱۹۸۸ رفت. تیم ملی در آن بازیها نمایش خوبی داشت و در نهایت هم به مقام سوم رسید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: آن زمان تعدادی بازیکن جوان و گمنام توسط زنده یاد دهداری به تیم ملی دعوت شدند که همه آنها در آینده ای نزدیک تبدیل به ستاره های فوتبال ایران و آسیا شدند و سالهای زیادی در سطح اول ایران و آسیا بازی کردند. همان بازیکنان تبدیل به نسل طلایی فوتبال ایران شدند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )