دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد کنگره بین‎المللی حقوق ورزشی، لزوم برگزاری آن و تاثیراتی که می‎تواند برای ورزش و ورزشکاران کشورمان داشته باشد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهرخ شهنازی در ابتدای نشست مربوط به کنگره بین المللی حقوق ورزشی که امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: همانطور که می دانید برخی مواقع به علت عدم آگاهی در بخش حقوقی دچار مشکلاتی در ورزش( فدراسیون های ورزشی و حتی کمیته ملی المپیک) شده ایم. در این زمینه برگزاری کنگره بین المللی حقوق ورزشی با کمک خانم پرند عزیزی و تجربه های زیادی که دارد، اثرات خوبی خواهد داشت و آغاز راه درست و صحیح و تجربه اندوزی خوبی برای ما باشد.

وی افزود: کنگره بین المللی حقوق ورزشی می تواند نقطه آغاز خوبی باشد، افراد خوبی به آن دعوت شده اند که ما هم در نظر داریم جلسات اختصاصی بگذاریم. خوشبختانه ۶ نفر از روسای فدراسیونهای ورزشی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستند.

شهنازی ادامه داد: در بسیاری از موارد در داخل کشور هم اختلافاتی بین بازیکنان و باشگاه ها و ... به وجود می آید که برگزاری چنین کنگره ای کمک زیادی به ما می کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در بازی های آسیایی اینچئون حق کشتی گیر ما را خوردند و ما به نمایندگان CAS اعتراض کردیم ولی طبق قوانین کشتی باید همان موقع به صورت کتبی اعتراض می کردیم. این مسائل در هر رشته با دیگری متفاوت است که در صورت آگاهی جلوی بروز بسیاری از مشکلات گرفته می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای آغاز حرکت انجام شده است تا بستری برای ایجاد نهادی در داخل کشور در این زمینه فراهم شود. حقوق ورزشی در کشور ما بسیار جوان است و حتی در دانشگاه ها هم کار زیادی انجام نشده است. دنیا در بحث حقوق ورزشی پیشرفت زیادی کرده است و ما هم باید مسیر را آغاز کرده و برای رسیدن به هدف ادامه بدهیم.

شهنازی گفت: دادگاه CAS یک نهاد دولتی محسوب نمی شود. وظیفه ما این است همچون بحث دوپینگ یا آموزش در بخش هایی که کمبود داریم اقدامات بازم را انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.