رئیس دپارتمان داوری گفت: وقتی بازیکنی به خودش اجازه می‌دهد سر داور داد بزند، با عکس‌العمل داور روبه‌رو خواهد شد اما فغانی تند حرف نمی‌زند.

داود رفعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار سپاهان و پرسپولیس و اعتراض سپاهانی‌ها به پنالتی پرسپولیس اظهار داشت: داوری‌ها از هفته دوازدهم به بعد بهتر شده و اشتباهات تأثیرگذار نداشتیم. برای داوران کلاس‌های داوری یک روزه گذاشتیم و قرار است این کلاس‌ها باز هم برگزار شود. داور انسان است و اشتباه می‌کند. فغانی هم انسان است و نمی‌توان با یک اشتباه جلویش را گرفت. باید بازی را کامل مشاهده و سپس درباره صحنه‌های آن صحبت کنم.

وی در مورد اینکه بازیکنان سپاهان از ادبیات تند فغانی ناراحت بودند، گفت: با فغانی سال‌ها قضاوت کرده‌ام و هم دوره من بوده است. وقتی بازیکن به خودش اجازه می‌دهد داد بزند، تند رفتار یا با جسارت با داور صحبت کند، مطمئنا داور عکس‌العمل نشان می‌دهد. اینکه فغانی بخواهد بی‌ادبانه صحبت کند، رد می‌کنم و چنین چیزی ندیده‌ام. فغانی بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد. شاید در گذشته جوان بوده و تند صحبت کرده باشد و آن را به الان ارتباط بدهند، اما امروز تند صحبت کردن او را رد می‌کنم. من خیلی از بازی‌ها با فغانی به زمین رفتم و او خیلی از بازیکنان را به اسم‌شان صدا می‌زند.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص بیانیه مدیران باشگاه‌ها و و صحبت‌های سرمربیان علیه داور عنوان کرد: آن روزی که سپاهان بیانیه داد، به امیر قلعه‌نویی گفتم این کار درست نیست. پس از آن تراکتورسازی شروع کرد و قبل از بازی با پیکان بیانیه داد. علیرضا اسدی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی را دیدم و از او به خاطر بیانیه‌ای که داده بودند، گله کردم. پس از تراکتورسازی، پرسپولیس بیانیه داد. برانکو و مصطفی قنبرپور از دوستان من هستند، اما این رفتارها درست نیست. هر چقدر بیانیه بدهید، داور کار خودش را می‌کند.

سیاوش یزدانی: نمی‌دانم چرا فغانی مغرورانه داوری می‌کندخالد شفیعی: همه‌چیز خوب بود جز سوت‌های فغانی!پیام نیازمند: بهتر است فغانی ادبیاتش را در زمین مسابقه بهتر کند

رفعتی در خصوص اظهارات برانکو سرمربی پرسپولیس پیش از بازی با سپاهان گفت: کمیته داوران، بر اساس شرایط مسابقه، داور را تعیین می‌کند. فغانی جز ۵ داور برتر دنیاست. دیدار سپاهان - پرسپولیس جزو سخت‌ترین بازی‌های چند هفته اخیر بود. دیدار نساجی مازندران و سپیدرود رشت نیز سخت بود، چون دو تیم شمالی بودند و حساسیت‌های خاص خودش را داشت، به همین دلیل برای این بازی نیز، فغانی را انتخاب کردیم. دوستان اجازه بدهند داوران با آرامش قضاوت کنند، بیانیه دادن، صحبت کردن یا هر چیز دیگری، کار درستی نیست. همه تیم‌ها از داوری سود و ضرر کرده‌اند. آیا تیمی بوده که از داوری فقط سود برده باشد؟

وی در خصوص محرومیت سه ساله تورج حق‌وردی توسط کمیته اخلاق تصریح کرد: از محرومیت حق‌وردی تعجب کردم و نمی‌دانم علت محرومیتش چه چیزی بوده است. حق‌وردی سال گذشته و پیش از شروع فصل، به دلیل اینکه ۴۵ سالش تمام شده بود، دیگر قضاوت نکرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.