دومین روز از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر با انجام ۵ بازی دنبال می‌شود که در حساس ترین آنها استقلال با سایپا دیدار می‌کند و سپاهان به مصاف نساجی می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر با توجه به تعویق دیدار پرسپولیس و پیکان، ۵ بازی برگزار می شود که طی آنها سایپا در خانه پذیرای استقلال است، ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان در تبریز با یکدیگر دیدار می کنند، سپیدرود پذیرای ذوب آهن است، سپاهان با نساجی دیدار می کند و استقلال خوزستان میزبان تیم پارس جنوبی جم می باشد.

سایپا - استقلال

هر دو تیم داعیه رسیدن هرچه سریعتر به کورس صدرنشینی مسابقات را دارند. استقلالیها بعد از هفته ها دوری از پیروزی سرانجام توانستند با غلبه بر نفت مسجد سلیمان تاحدودی به شرایط ایده آل بازگشته و روحیه تیمی شان برای بازگشت به رقابتهای کورس قهرمانی بازیابی شود.

شفر بعد از اعتماد به جوانان به جای خریدهای گران قیمت و کم اثر و نتیجه گرفتن از این اعتماد، کار دشواری برای انتخاب مردان ثابتش در دیدار با تیم مدعی سایپا دارد. یکی از اصلی ترین سوژه های این بازی می تواند حضور الهیار صیادمنش در ترکیب آبی پوشان باشد. جوان ترین بازیکن استقلال که هفته گذشته نخستین گلش را با پیراهن این تیم زد در مقابله با تیم سابقش می تواند انگیزه زیادی داشته باشد.

مهدی ترابی، علی دشتی و محمدرضا سلیمانی از بازیکنان کلیدی تیم سایپا در این دیدار هستند که بیشترین شانس را برای خطر آفرینی روی دروازه استقلال دارند. در تیم استقلال هم می توان به مرتضی تبریزی، روح الله باقری و الهیار صیادمنش بعنوان مهره های کلیدی این تیم اشاره کرد.

ماشین سازی - نفت مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان یکی از دو تیم انتهای جدولی است که برای فرار از این موقعیت کار ساده‌ای پیش رو ندارد. نفتی‌ها که در میانه راه مربی شان را هم تغییر دادند و از عبدالله ویسی به علیرضا مرزبان رسیدند، حریف سرسخت و سخت کوشی به اسم ماشین سازی را در پیش دارند. سختی کار برای مسجد سلیمانی ها وقتی بیشتر می شود که آنها باید برای این دیدار به تبریز بروند.

نفت با ۲ گل زده در کنار سپیدرود ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما آنها همین ۲ گل را هم در زمان مربیگری مرزبان به ثمر رسانده اند. روند نفتی ها بعد از نشستن مرزبان روی نیمکت این تیم تاحدودی صعودی شد و شرایط این تیم بهتر گردید. نفتی ها با ۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و اگر نمی خواهند باز هم میهمان یک ساله لیگ برتر باشند باید در این هفته ها که گرفتن امتیاز به سختی نیم فصل دوم نیست بیشتر تلاش کنند.

سپیدرود رشت - ذوب آهن

شاید باور این موضوع قدری سخت باشد که ذوب آهن یکی از ۴ تیم جدول است که هنوز در خانه اش پیروز نشده است. ذوبی ها هر دو پیروزی خود را خارج از خانه به دست آورده اند. شاگردان نمازی یکی از تیم های خطرناک خارج از خانه هستند و بعد از سپاهان و پدیده، سومین تیم برتر در دیدارهای خارج از خانه به حساب می آیند.

این آمار نشان می دهد کار سپیدرود برابر سبز پوشان دیار زاینده رود چندان هم ساده نیست. به خصوص که شاگردان علی کریمی هنوز پیروزی در خانه را تجربه نکرده اند.

سپیدرود آخرین تیم حاضر در جدول است. به نظر می رسد بعد از تحولاتی که این تیم داشت و با روی کار آمدن علی کریمی و تیم اقتصادی اش قدری شرایط این تیم بهبود یافته است. اما آنها هنوز موفق به جدایی از قعر جدول نشده‌اند. سپیدرود با ۱۶ گل خورده آسیب پذیر ترین خط دفاعی لیگ را دارد و تقابل این خط دفاع با خط حمله ذوب آهن که با ۹ گل زده آمار نسبتا خوبی دارد نشان از سختی کار تیم میزبان در این دیدار دارد.

ذوب آهن البته در خط دفاعی آسیب پذیر است و با ۱۰ گل خورده چهارمین خط دفاعی ضعیف لیگ را در اختیار دارد.

سپاهان - نساجی

تکرار تقابل امیر قلعه نویی و جواد نکونام باز هم می تواند همچون تقابل قبلی در جام حذفی جذاب و پر از هیجان باشد. در جام حذفی سپاهان به سختی توانست از عهده شکست نساجی بر بیاید. کاپیتان های سابق استقلال در نسل های مختلف که امروز سرمربیان سپاهان و نساجی هستند، در گذشته رابطه خوبی با هم نداشته و حتی کارشان به شکایت کشیده بود. اما به نظر می رسد امروز تنها تقابل آنها در میادین ورزشی باشد.

سپاهان یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی در این فصل است. آنها بعد از سالها دوری از صدر جدول هفته گذشته به صورت موقت یک شب به صدر جدول رسیدند. اما برای تثبیت در صدر جدول نیازمند پیروزی مقابل نساجی و امتیاز از دست دادن پدیده مقابل فولاد هستند.

سپاهان با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. آنها به طور متوسط در هر بازی بیشتر از ۲ گل زده اند تا قلعه نویی به ساختار تهاجمی تیمش بنازد. ساسان انصاری، سجاد شهباززاده احیا شده و مهرداد محمدی از جمله خطرناک ترین بازیکنان این تیم هستند. به این جمع باید استانلی کی روش را هم اضافه کرد تا مربع قدرت سپاهان در فاز تهاجمی را شکل گرفته از این بازیکنان بدانیم.

محمد عباس زاده مهاجم نساجی را به همراه جرجی گولسیانی را هم می توان از چهره های شاخص تیم نساجی دانست.

استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم

هر دو تیم ۹ امتیازی هستند و از شرایط نسبتا مشابهی در جدول برخوردارند. استقلال خوزستان با داریوش یزدی بیشتر از انتظار نتیجه گرفته و آنها امیدوارند تا در این دیدار خانگی هم امتیازات کامل را کسب کرده تا شرایط شان را در جدول بهبود بخشند. وحید خشتان حالا دیگر در فوتبال ایران بازیکن ناشناسی نیست. وی یکی از گلزنان برتر فوتبال ایران است که می تواند در این بازی خطری جدی برای پارس جنوبی جم باشد.

این بازی برای هر دو تیم یک بازی ۶ امتیازی محسوب می شود و پیروزی در این بازی می تواند تیم برنده را به جهشی مناسب در جدول برساند.

برنامه بازیهای روز دوم هفته نهم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۲۷ مهر

* سایپا - استقلال ، ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه تختی تهران

داور: محمدحسین زاهدی فرد کمکها: بابک داوری – مهدی عالیقدر – جواد محمدی ناظر: رحیم رحیمی مقدم

* ماشین سازی تبریز - نفت ‌مسجدسلیمان، ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داور: مهدی مرجانزاده کمکها: مهدی الوندی – عسگر محمدی – یاسر همرنگ ناظر: بهرام مهرپیما

* سپیدرود رشت - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۷- ورزشگاه سردار جنگل رشت

داور: رضا کرمانشاهی کمکها: ایوب غلامزاده – احد سلطانی – علی بای ناظر: فریدون اصفهانیان

* سپاهان - نساجی ‌مازندران، ساعت ‌۱۶:۴۵ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داور: کوپال ناظمی کمکها: آرمان اسعدی – محمدرسول ذورقی – علی میرغفاری ناظر: عبود سنگاشکن

* استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم، ساعت ‌۱۷ - ورزشگاه غدیر ‌ اهواز

داور: حسن اکرمی کمکها: سعید علی نژادیان – فرزاد بهرامی – روح اله شریفی ناظر: علیرضا یزدانی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.