جدیدترین اخبار درباره توافق مالی با کارلوس کی‌روش از سوی منابع آگاه درفدراسیون فوتبال منتشر شده اما آیا این اعداد واقعیت دارند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در یکی دو روز گذشته اخباری درباره شرایط مالی توافق با کارلوس کی روش مطرح شده و این اعداد درحالی مطرح می شوند که هنوز سرمربی پرتغالی منتظر اعلام نظر فدراسیون برای تامین خواسته های غیر مالی اوست. یعنی حل مشکل قطعی خدمت سربازی ۷ ملی پوش لژیونر ، در کنار شرایط مربوط به آماده سازی تمرینات تیم ملی.

این قدر مذاکرات کند پیش می رود که تا فاصله یک ماه مانده به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام ملتهای آسیا ، کی روش هیچ برنامه ای برای تمرینات و حتی لیست ۵۰ نفره انتظار برای جام ملتهای آسیا نداده است.

اگرچه طرفین در کلیات قرارداد به یک شناخت کلی از هم رسیده اند اما آخرین مذاکرات در مسکو هم شامل مسائلی ساده بود. اینکه تاج ابتدا دو شرط سرمربی را با تضمین کتبی ، ارائه کند تا آن زمان سرمربی هم قراردادی را امضا کند که اجرایی شدنش برای ۴ سال آینده ، منوط به موفقیت در بازی های جام ملتهای آسیا باشد. قراردادی که در ابتدا ۶ ماهه است و حالا می گویند ارزش آن برای فدر اسیون ایران در این مدت ۸۰۰ هزار دلار خواهد بود.

البته بند پاداش ۵۰۰ هزار دلاری این اخبار ، درست است چون پاداش قهرمانی در جام ملت های آسیا ۵ میلیون دلار است و همه قراردادهایی که کی روش تا به حال با فدراسیون ایران بسته است ، یک بند ثابت داشته ، او غیر از پاداش های بازی به بازی برای هر صعود ، ده درصد پاداش های کسب کرده برای تیم ملی را می گیرد. یعنی در قرارداد جدید هم ، مبلغ توافق او اگرچه پاداش قهرمانی اش ۵۰۰ هزار دلار است ، به ازای هر مرحله صعود در جام ملت ها ، ده درصد از موفقیت به دست آمده به او تعلق می گیرد.

رقم اصلی قرارداد اما مسئله اصلی است. ۴ سال قبل از درون فدراسیون فوتبال و به طور غیر رسمی ، در دل اختلافات میان اعضای هیات رئیسه قرارداد کارلوس کی روش رسانه ای شد. قراردادی که رقم سالانه آن ۱.۸ میلیون یورو چیزی بیش از دو میلیون دلار می شد. او به همراه دستیارانش تا سالی ۲.۵ میلیون دستمزد می گرفتند.

حالا اما اعداد منتشر شده درباره قرارداد سرمربی برای ۶ ماه ۸۰۰ هزار دلار ، بعد از جام جهانی رقمی حدودا ۲۰۰ هزار دلار کمتر از عدد قبلی را نشان می دهد.

نزدیکان به کی روش که می گویند هنوز درباره جزئیات مالی سخنی به میان نیامده اما این عدد با توجه به توافق های قبلی فدراسیون با کی روش ، نمی تواند خیلی به واقعیت نزدیک باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )