وزارت توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه گزارشی درباره جوان‌ترین، پیرترین تماشاگران جام جهانی ۲۰۱۸ و بیشترین درخواست‌کنندگان پاسپورت‌های هواداری منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، جوان‌ترین هوادار جام جهانی ۲۰۱۸ متولد ماه ژوئن همین سال و پیرترین هوادار نیز متولد ۱۹۲۰ میلادی با ۹۸ سال سن بودند.

طبق گزارش دپارتمان اطلاع‌رسانی وزارت توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه در طول دوره برگزاری دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال یک میلیون و هشتصد و سی هزار پاسپورت هواداری صادر شد که روس‌ها با ۹۸۷ هزار درخواست در صدر این رده‌بندی جای گرفتند. هواداران فوتبال از کشورهای چین (۶۸ هزار پاسپورت) و آمریکا (۵۲ هزار پاسپورت) رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. هواداران فوتبال از کشورهای مکزیک، آرژانتین، برزیل، انگلیس، کلمبیا، آلمان و پرو نیز در رده‌های بعدی بیشترین درخواست‌کنندگان پاسپورت‌های هواداری قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، جوان‌ترین هوادار جام جهانی در ماه ژوئن ۲۰۱۸ در روسیه متولد شد.عنوان پیرترین هوادار این رقابت‌ها نیز به یک تبعه روسیه با تاریخ تولد ۱۹۲۰ میلادی رسید.

داشتن پاسپورت هواداری یکی از الزام‌های تماشاگران برای ورود به ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و استفاده از حمل‌ونقل رایگان میان شهرهای میزبان بود. هواداران خارجی با داشتن این مدرک و بلیت بازی‌ها می‌توانستند بدون ویزا وارد روسیه شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.