ستاره پرتغالی جدید بانوی پیر در اولین نشست خبری‌اش در این تیم، انتخاب قهرمان ایتالیا به عنوان مقصد بعدی‌اش را آسان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریستیانو رونالدو در نشست خبری‌اش مراسم معارفه‌اش به عنوان بازیکن یوونتوس، به خبرنگاران گفت: یوونتوس بزرگترین باشگاه ایتالیاست و از این رو انتخاب این باشگاه تصمیم آسانی بود. امیدوارم که ورودم به یوونتوس منجر به موفقیت و خوش‌شانسی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا شود. به نظر من یوونتوس یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا است و من با در نظر گرفتن همه چیز این تیم را انتخاب کردم، ضمن اینکه مدت‌ها بود دوستان و هم‌تیمی‌هایم به من می‌گفتند که یووه برای من گزینه‌ای مناسب است. به همین دلیل با توجه به قدرت و جایگاه این باشگاه که بزرگترین باشگاه ایتالیاست و مدیران و سرمربی فوق‌العاده‌ای که اینجا کار می‌کنند، ، انتخاب یوونتوس برایم آسان بود. ترجیح می‌دهم که به زمان حال فکر کنم و از فوتبال لذت ببرم. من هنوز نسبتاً جوان هستم و همیشه به چالش کشیدن خودم در زندگی را دوست داشته‌ام: از اسپورتینگ به منچستریونایتد، به رئال و به یوونتوس. دوران بازیگری من شبیه یک رؤیا بوده است. زمانی که کارم را شروع کردم، رویای بردن این تعداد جام را هم نداشتم.

رونالدو ادامه داد: من از ترک رئال مادرید ناراحت نستیم. یوونتوس باشگاه بزرگی است و با احترامی که برای بازیکنان همسن و سال خودم قائلم باید بگویم که آنها معمولاً به قطر یا چین می‌روند و به همین دلیل من از یوونتوس متشکرم که به من اجازه داد به چنین باشگاه بزرگی ملحق شوم.

ستاره پرتغالی جدید بانوی پیر در پاسخ به این سؤال که چه پیامی برای هواداران رئال مادرید دارد،‌ تأکید کرد: همانطور که قبلاً گفتم، حضور من در رئال مادرید داستانی بسیار زیبا بود. ۹ سال حضورم در رئال مادرید زیبا بود اما حالا یک گام جدید در زندگی‌ام برداشته‌ام. من از صمیم قلب از هواداران رئال مادرید تشکر می‌کنم اما باید روی این چالش جدید تمرکز کنم. من سعی خواهم کرد نشان دهم که یک بازیکن طراز اول هستعم. سخت تلاش خواهم کرد و بسیار جاه‌طلبم. دوست ندارم در باد موفقیت‌هایم بخوابم بلکه دوست دارم خودم را به چالش بکشم. دوست دارم با یوونتوس تاریخ‌سازی کنم. چالش‌ها را دوست دارم و امیدوارم که همه چیز خوب پیش برود.

برنده ۵ توپ طلا در پاسخ به این سؤال که آیا با یوونتوس خواهد توانست فاتح لیگ قهرمانان شود، گفت: می‌دانم لیگ قهرمانان تورنمنتی است که هر باشگاهی می‌خواهد آن را ببرد. بنابراین، بله، بردن لیگ قهرمانان در یوونتوس هم یکی از اهداف من است. ما می‌خواهیم برای بردن لیگ قهرمانان و اسکودتو بجنگیم و همه جام‌ها را ببریم. می‌دانم که لیگ قهرمانان تورنمنت سختی است اما ما باید خونسرد باشیم و تمرکز داشته باشیم چون بردن لیگ قهرمانان کار آسانی نیست. امیدوارم به یوونتوس کمک کنم یک قدم دیگر در مسیر بردن این جام پیش برود بردارد. امیدوارم که بتوانم برای این تیم در لیگ قهرمانان خوش‌شانسی بیاورم.

بازیکن سابق رئال مادرید در پاسخ به این سؤال که آیا تشویق ایستاده هواداران یوونتوس برای او در لیگ قهرمانان فصل گذشته (پس از زدن گل قیچی برگردان به بانوی پیر در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی در تورین) روی تصمیمش برای پیوستن به یووه تأثیرگذار بوده یا خیر، عنوان کرد: آن لحظه واقعاً لحظه حیرت‌آوری بود و اینکه آنطور مزد بازی‌ات را بگیری واقعاً رضایتبخش است. به همین دلیل من امیدوارم زمانی که بازی‌هایم را برای یوونتوس شروع می‌کنم، بتوانم پاداش محبت هواداران این تیم را بدهم. همچنین مایلم از تمام هوادارانی که به فرودگاه آمدند تا از من استقبال کنم، تشکر کنم.

رونالدو فصل گذشته گفته بود که از کودکی یوونتوس را دوست داشته است. آیا او آن زمان تصمیم خودش را برای پیوستن به این تیم گرفته بود. کاپیتان پرتغال در پاسخ به این سؤال هم گفت: خیر من آن موقع هنوز این تصمیم را نگرفته بودم اما به لطف تلاش رئیس و مدیریت عالی باشگاه که به فکر من بودند، چیزهای مهمی اتفاق افتاد. من از نظر فیزیکی، احساس و ذهنی در وضعیت خوبی هستم و افتخار می‌کنم که به یوونتوس پیوسته‌ام. من با سایر بازیکنانی که در سن و سال من فکر می‌کنند دوران بازیگری‌شان به آخر رسیده است فرق می‌کنم. می‌خواهم نشان دهم که مثل بقیه نیستم و با آنها فرق دارم.

رونالدو در پاسخ به این سؤال که آیا یوونتوس تنها باشگاهی بوده که به او پیشنهاد داده، به شیوه‌ای طعنه‌آمیز که نشان می‌داد از این سؤال خوشش نیامده، گفت: بله، تنها باشگاه بود.

گران‌ترین بازیکن تاریخ سری A درباره زمان اولین بازی‌اش برای بانوی پیر هم تصریح کرد: من این فرصت را داشتم تا با سرمربی جدیدم (ماسیمیلیانو آلگری) ملاقات کنم اما شروع کار من در یوونتوس روز سی‌ام جولای (دو هفته دیگر) خواهد بود. من دوست دارم اولین بازی‌ام در سری A را در هفته اول این رقابت‌ها انجام دهم.

آیا امکان دارد که رونالدو روزی به اولین باشگاه دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش یعنی اسپورتینگ لیسبون برگردد؟ رونالدو در جواب این سؤال که خبرنگاری از پرتغال پرسید هم گفت: اسپورتینگ همیشه در قلب من است اما شما بهتر بود که از پرسیدن این سؤال خودداری می‌کردید چون من الان برای گذراندن تعطیلاتم به یوونتوس نیامده‌ام بلکه می‌خواهم با این تیم تاریخ‌سازی کنم.

یکی از سؤالات مهمی که از رونالدو پرسیده شد این بود که آیا برای او بردن توپ طلا در یوونتوس سخت‌تر از رئال مادرید خواهد بود که او گفت: من به این موضوع فکر نمی‌کنم. البته که دوست دارم آن را ببرم و بهترین باشم اما چه کسی از آینده خبر دارد. شاید یک بار دیگر هم توانستم توپ طلا را ببرم اما همه چیز باید سیر طبیعی خودش را طی کند. برای من بردن این جایزه در گذشته بسیار سخت بوده و اینجا هم سخت خواهد بود اما ببینیم چه می‌شود. من می‌خواهم یک الگو باشم نه فقط به عنوان یک بازیکن بلکه به عنوان یک انسان. می‌خواهم سختکوش باشم و به جوان‌ها کمک کنم. تغییر نخواهم کرد و خودم خواهد بود.

گفته شده بود که رونالدو برای پیوستن به یوونتوس با کارلو آنچلوتی سرمربی سابقش در رئال مادرید مشورت کرده است، کسی که الان هدایت ناپولی را عهده دارد اما این بازیکن پرتغالی این خبر را تکذیب کرد. او اظهار داشت: خیر من و او با هم هنوز صحبت نکرده‌ایم اما دوست داشتم با او کار کنم. ما دیگر با هم کار نمی‌کنیم و دفعه بعدی که همدیگر را ببینیم رقیب هم خواهیم بود اما دیدن دوباره او واقعاً مرا خوشحال خواهد کرد چون او واقعاً حامی من بود.

سؤال بعدی که از رونالدو پرسیده شده، سؤالی تکراری درباره رقابتش با لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا بود که دیگر نمی‌تواند با او در لالیگا رقابت کند.

رونالدو در پاسخ به این سؤال گفت: من به بازیکنان به چشم رقیب نگاه نمی‌کنم. همه درباره رقابت من و مسی صحبت می‌کنند اما هر بازیکنی اول از همه برای باشگاه خودش می‌جنگد و این چیزی است که ما اینجا انجام خواهیم داد. آخر سر می‌توانیم به گذشته و سابقه عملکردمان نگاه کنیم و ببینیم که چه کسی بهتر است.

آخرین سؤالی که رونالدو به آن پاسخ داد این بود که تغییر تیم از رئال مادرید به یوونتوس در او چه احساسی ایجاد کرده است و او جواب داد: احساسی فوق‌العاده. این یک چالش بزرگ است. سری A لیگ سختی است اما من برای بازی در آن آماده خواهم بود. سن مهم نیست. من آماده و با انگیزه هستم. تمام سعی‌ام را می‌کنم که مثل همیشه بهترین بازی‌هایم را ارائه کنم و همه جام‌ها را با تیمم ببرم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )