مسئولین فدراسیون و عضو هیات رئیسه از روند آماده سازی زمین چمن شماره ۲ بازدید کردند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، محمدرضا ساکت، عبدالکاظم طالقانی به همراه سعید قاسمی از روند آماده سازی زمین چمن شماره دو بازدید کردند.

گفتنی است، محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این بازدید توضیحات کاملی را از شروع فعالیتی که طی یکسال گذشته تا کنون بر روی زمین چمن شماره دو صورت گرفته، ارائه کرد و گفت: این زمین به طول یک و نیم متر حفر شده و کارهای زیر بنایی، انجام عملیات خاکبرداری به ارتفاع ۶۲۰ سانتی متر اقداماتی نظیر اتمام مرحله خاک برداری، صاف کردن زمین و آبیاری، پیاده کردن نقشه حفر کانال زهکش، شروع عملیات حفر کانال زهکش، گذاشتن منهول برای زهکش، حفر چاه انتقال آب زهکش زمین، اجرای لایه ژئوتکستال و لوله زهکش برای کانال زهکش صورت گرفته است.

وی در ادامه خطاب به عضو هیات رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خرید لوله گرمایشی از کف زمین به اندازه ۶۱۰۰۰ متر، اجرای لوله آبپاش های درو زمین، اجرای موتورخانه اتاق پمپاژ ، تاسیس اتاق پمپاژ، فیلتراسیون اتاق پمپاژ، اتمام عملیات مربوط به اتاق پمپاژ، خرید لوله کلکتور گرمایش از کف، اتصالات لوله کلکتور و پوشن های گرمایشی از کف، اتمام عملیات کلکتور و تست کلکتور ها، شن ریزی بر روی کانالها بعد از حفر کانالهای زهکش و لوله آبپاش از دیگر اقداماتی بود که برای آماده سازی این زمین صورت گرفت.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: حت فشار گذاشتن هیتینگ با ضدیخ، شروع مرحله سوم ریختن ماسه دوبار شور روی هیتینگ، اتمام مرحله پوشش هیتینگ( لایه سوم ماسه دوبارشور)، شروع ریختن آخرین لایه زمین برای کشت چمن( میکس خاک، کود و ماسه)، پایان عملیات زیر سازی و عملیات تسطیح لایه آخر انجام شده و این زمین به دو قسمت زمین اصلی و یک زمین تمرینی تقسیم می شود ضمن اینکه فنس گذاری های اطراف زمین توسط شرکت فناپ( اسپانسر تیم های ملی) صورت خواهد گرفت. در واقع اقدامات مناسبی در روند آماده سازی ایمن زمین صورت گرفته تا زمین مناسبی را در اختیار تیم های ملی فوتبال بانوان و آقایان قرار دهیم.

گفتنی است، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال نیز در چند روز گذشته با حضور در زمین چمن شماره دو مرکز ملی فوتبال که هم اکنون زیر کشت بذر است، از روند آماده سازی این زمین دیدن کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.