هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول را در حالی پشت سر گذاشتیم که سقوط راه آهن به لیگ دسته دوم قطعی و امتیازات تیم‌های مدعی در بالا جدول هم به هم نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ دسته اول با سرعت به هفته‌های پایانی نزدیک می شود. دراین هفته تیم قدیمی و ریشه دار راه آهن در دقیقه ۹۵ از ایرانجوان گل خورد تا این گل تیر خلاصی باشد بر پیکر نیمه جان قدیمی ترین تیم در لیگ دسته اول. راه آهنی‌ها اولین تیمی هستند که مجوز حضورش در لیگ یک باطل شد و از الان باید به فکر حضور در لیگ دو باشد. صبای قم هم فاصله زیادی تا قطعی شدن سقوطش ندارد و شاید این اتفاق در هفته بیست و دوم برای ا ین تیم بیفتد.

* نتایج فوق العاده ۳ تیم در خانه

در ۲۸ هفته گذشته از لیگ دسته اول ۳ تیم با کسب ۳۲ امتیاز در بازی‌های خانگی دارای بهترین عملکرد از این نظر هستند. فجر شهید سپاسی، اکسین و نساجی هر کدام با ۳۲ امتیاز از ۱۴ بازی خانگی در صدر جدول دیدارها خانگی قرار دارند. فجر سپاسی با ۲۱ گل زده و ۷ گل خورده از این نظر عملکرد بهتری از دو تیم دیگر دارد. نفت مسجد سلیمان نیز با ۳۱ امتیاز از بازی های خانگی در رده بعدی قرار می‌گیرد.

* اکسین، شکست ناپذیر در خانه

در بین تیم‌هایی که بهترین عملکرد در دیدارهای خانگی دارند، اکسین تنها تیمی است که هنوز در خانه متحمل شکست نشده است. این در حالی است که فجر سپاسی و نساجی هر کدام ۲ بار در خانه شکست خورده‌اند.

* خط حمله آتشین بادران خارج از خانه

گرچه در جدول بازی های خارج از خانه این تیم نفت مسجد سلیمان است که با ۲۳ امتیاز از ۱۴ بازی در صدر قرار می‌گیرد و دارای بهترین عملکرد است، اما بادرانی ها که در این جدول با ۲۲ امتیاز در رده دوم قرار دارند از نظر تعداد گل زده در خانه حریف عملکردی فوق العاده دارند. شاگردان محمد ربیعی توانسته اند در ۱۴ بازی خارج از خانه ۲۳ بار گلزنی کنند که این بهترین آمار برای این تیم است. شهرداری ماهشر با ۱۷ گل زده در خانه حریف بعد از بادران در رده دوم قرار دارد.

* بهترین گلزن از ماهشهر می آید

فرشید پاداش وینگر تیم شهرداری ماهشهر بهترین گلزن لیگ دسته اول است. این بازیکن در هفته بیست و هشتم موفق شد چهاردهمین گل این فصلش را به ثمر رسانده تا به طور متوسط در هر دو بازی یک گل زده باشد. این بازیکن با این آمار بهترین گلزن فصل جاری تا پایان هفته بیست و هشتم است.

* آمار عجیب گلزنی یک مدافع کناری

خیلی عجیب است که بعد از فرشید پاداش، دومین گلزن برتر این مسابقات یک مدافع چپ است. اویس کرد جهان با مدافع چپ تیم ایرانجوان با ۱۱ گل زده بعد از پاداش ۱۴ گله بهترین گلزن لیگ دسته اول است. وقتی این آمار بیشتر به چشم می‌آید که می@بینیم این بازیکن درحالی ۱۱ گل برای ایرانجوان به ثمر رسانده که ۷ بازی نخست نیم فصل دوم را از دست داد و چه بسا اگر او دراین بازی ها هم حضور داشت آمار گلزنی اش به مراتب بیشتر از این می شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.