سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ با وجود پیروزی خانگی مردانش در جام حذفی انگلیس از آنها و رویکردشان در مصاف مقابل برایتون انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منچستریونایتد شب گذشته (شنبه) با پیروزی ۲ بر صفر خانگی برابر برایتون به مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس راه پیدا کرد. با این وجود ژوزه مورینیو همه بازیکنانش منهای نمانیا ماتیچ را به خاطر نمایش ضعیف‌شان از دم تیغ گذراند تا جایی که اعتراف کرد تعدادی از آنها برای بازی کردن وحشت داشتند.

مورینیو به شبکه BT Sport گفت: من دوست داشتم تیمم را باشخصیت‌تر ببینم. احساس می‌کنم که در تیم من تنها نمانیا ماتیچ ساکن جزیره شخصیت، انگیزه و کنترل بود، جزیره‌ای که اطرافش را نه آب بلکه بی‌شخصیتی، بی‌کلاسی و بی‌انگیزگی فرا گرفته بود. این بدترین مسابقه‌ای بود که از اسکات مک‌تومینای در تیمم دیدم البته او شخصیت بزرگی دارد که به او اجازه می‌دهد اشتباهاتش را بپذیرد. تعداد پاس‌های اشتباهی که او امروز داد از تعداد کل بازی‌هایش برای ما بیشتر بود با این حال او بازیکن منچستریونایتد است و یک بازیکن منچستریونایتد بازیکنی است که وقتی بد بازی کند کل تیم را تحت تأثیر بازی بد خود قرار می‌دهد. این همان مسئله شخصیتی است که گفتم.

مورینیو ادامه داد: بازیکن ایده‌آل برای منچستریونایتد بازیکنی است که بازی‌اش کیفیت، شخصیت و ثبات دارد اما زمانی که بد بازی می‌کند و خب البته هر بازیکنی ممکن است یک روز بد داشته باشد، باید همان شخصیتی را برای پذیرش بازی بد خود داشته باشد که این پسر ۲۰ ساله داشت اما دیگر بازیکنان تیم من نداشتند.

انتقاد مورینیو از بازیکنانش تنها یک روز پس از نطق ۱۲ دقیقه‌ای احساسی او در کنفرانس خبری پیش از بازی بود که در آن از میراث فوتبالی برای دفاع از خودش در برابر انتقادات ناشی از حذف شیاطین سرخ از لیگ قهرمانان حرف زد.

آقای خاص گفت که بعد از باخت تیمش به سویا در لیگ قهرمانان، او در تمرینات زمانی را به تقویت حرکات پا به توپ بازیکنانش در میانه میدان اختصاص داده است اما نتیجه آنها را در بازی مقابل برایتون ندیده است.

او تأکید کرد: من دو روز وقتم را صرف این موضوع کردم و زمانی که تیم‌مان وارد میدان شد، دیدم که بازیکنان هجومی پشت سر مدافعان پنهان می‌شدند و نمی‌خواستند میان خطوط صاحب توپ شوند و مدافعان هم همیشه بین خودشان پاسکاری می‌کردند و گاهی اوقات ۱۰، ۱۲ پاس در عرض می‌دادند تا توپ را از یک خط به خط بعدی ببرند. من حق دارم که ناراحت باشم چون فکر می‌کنم که برای یک مربی ناراحت کننده‌ترین چیز این است که نتیجه تمریناتش را نگیرد وگرنه نتیجه بد برای هر مسابقه‌ای ممکن است رخ دهد و من در این بازی شاهد تناقض‌هایی در بازی تیمم بودم.

سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ اعتراف کرد می‌داند که با انتقادات شدیدش از بازیکنان خود ممکن است آنها را علیه خود بشوراند به خصوص بعد از دیداری که آنها برنده‌اش شده‌اند. او گفت: من چیزی برای از دست دادن ندارم. طرز تفکر من این است که بدون فشار، بازیکن عملکرد خوبی نخواهد داشت. چه چیزی را می‌خواهم از دست بدهم؟ یکسری بازیکنان همیشه آنجا هستند و خواهند بود و این نشانه‌ای از شخصیت است. شما یک پسر بچه (مک تومینای) دارید که اصلاً خوب بازی نکرد. به او گفتم اولین بازیکنی خواهد بود که در رختکن با او صحبت می‌کنم و به جای اینکه از او انتقاد کنم با لحنی مثبت صحبت کردم. به او گفتم تو خیلی بد بازی کردی اما اصول کاری که هر بازیکنی باید انجام دهد را داشتی. اصول کار هم حفظ تعادل احساسی برای بازی در پیراهن قرمز است که مسئولیتش بسیار سنگین است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.