کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا به صورت رسمی نتایج ۵ بازی اخیر ال‌دنسه را حاصل تبانی دانست و متهمان پرونده قطور این تبانی یک به یک به دادگاه احضار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از پیروزی ۱۲ گله بارسلونا B برابر ال‌دنسه شایعه تبانی دو تیم بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری بر این باور بودند که تمامی گل‌ها کاملا ساختگی و در کمال هماهنگی بازیکنان دو تیم به ثمر رسیده است.

پس از آن بازی تمامی بازیکنان دو تیم ال‌دنسه و بارسلونا ممنوع المصاحبه شدند و مدیران دو باشگاه مذکور نیز پاسخگوی سوال خبرنگاران نبودند. شایعات عجیب و غریب قوت گرفت تا این که کمیته انضباط فدراسیون فوتبال اسپانیا به صورت رسمی نتیجه تحقیقاتش را منتشر کرد.

در این میان پلیس امنیت داخلی اسپانیا و نیروهای اطلاعاتی فرامرزی این کشور نیز به کمک فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است.

در بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است: ردپای مافیای ایتالیا و چین در تماس‌های تلفنی لو رفته بین مدیران عامل چند باشگاه دسته دوم و سومی اسپانیا مشهود است و چندین بنگاه شرط بندی و چندین و چند دلال غیر رسمی بازیکن که مدرک فیفا را در اختیار ندارند در این پرونده ثبت شده است. چند دلال بزرگ چینی که تحت لیسانس فیفا نیستند با پرداخت پول های نجومی از ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار یورو نتایج بازی‌های دسته دوم و سوم لیگ اسپانیا را تغییر داده‌اند. این مدعیات البته باید پس از دفاع متهمان احتمالی این پرونده به مرز قطعیت برسد اما نکته جالب این که کمیته انضباطی در قدم اول مدیرعامل باشگاه بارسلونا را به عنوان فرد آگاه (نه متهم) به دادگاه خود احضار کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، ال‌دنسه در شکست ۴ بر صفر از ویارئال B همچنین شکست ۵ بر صفر از اتلتیکوبالئارس کاملا وعده دریافت پاداش داشته و در هر دو مورد ۳۰۰ هزار یورو دریافت کرده است.

شکست ۳ بر یک ال‌دنسه از کورنیا، شکست این تیم برابر خاوا با نتیجه یک بر صفر و شکست ۱۲ بر صفر مقابل بارسلونا B نیز کاملا مشکوک و قابل پیگیری بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.