کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

توفان بحران اقتصادی فزاینده عربستان، بخش‌های مختلف این کشور را در نوردیده است و این بار خبرهای رسیده از عربستان از تصمیم مسئولان فوتبال جزیره برای کاهش تعداد بازیکنان خارجی یا لغو عقد قرارداد با بازیکنان خارجی حکایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه عکاظ سعودی به بحران مالی باشگاه‌های سعودی در پی بحران اقتصادی شدید حاکم بر عربستان اعتراف کرد و نوشت از منابع ویژه خود در فدراسیون فوتبال سعودی کسب اطلاع کرده است که مطالعات و پیشنهادهایی در نشست‌ آتی شورای اداری این فدراسیون درباره کاهش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ عبداللطیف جمیل و لغو قرارداد با بازیکنان خارجی در لیگ دسته یک با هدف کاهش هزینه‌های مالی باشگاه‌ها مطرح می‌شود.

به گفته این منابع، این پیشنهاد قبلا در نشست شورای اداری فدراسیون فوتبال سعودی از سوی برخی اعضا مطرح شده بود، ولی برخی اعضا معتقدند کاهش شمار بازیکنان خارجی از چهار بازیکن به سه بازیکن تاثیر منفی بر حضور باشگاه‌های سعودی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا خواهد گذاشت، در حالی که برخی دیگر از کاهش تعداد بازیکنان خارجی به بهانه این‌که،‌مبالغ مالی فراوانی برای باشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد، حمایت می‌کنند،‌چرا که پول برخی از این باشگاه‌ها در مسئله حضور بازیکنان خارجی و لغو قراردادهایشان در مدت‌های کوتاه هدر می‌رود.

همچنین برخی اعضای فدراسیون فوتبال سعودی معتقدند ناتوانی باشگاه‌های سعودی در کسب جام‌های قاره‌ای ارتباطی با کاهش تعداد بازیکنان خارجی ندارد بلکه با ضعف عملکرد عمومی فوتبال عربستان مرتبط است که دچار افت شدیدی شده است، آنها در این زمینه به این مسئله اشاره می‌کنند که بیشتر موفقیت‌های باشگاه‌های سعودی مربوط به گذشته بود که فقط اجازه مشارکت دو بازیکن خارجی رو می‌دادند، چرا که کثرت بازیکنان خارجی در برخی پست‌ها مانند مهاجم نوک یا بازیساز سبب تضعیف تیم‌های ملی سعودی شده بود، چرا که بیش از ۹۰ درصد بازیکنان این پست‌ها را بازیکنان خارجی تشکیل داده‌اند.

عکاظ نوشته است که انتظار می‌رود این مسئله در نشست آتی فدراسیون فوتبال سعودی به صورت رسمی مطرح شود تا تمام اعضا پیش از تصمیم‌گیری درباره این مسئله، نظرات خود را بیان کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.