از دید سرمربی تیم فوتبال سایپا رقابت‌های جام حذفی فرصت خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین فرکی پیش از دیدار تیمش در مرحله سوم رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور بین تیم‌های سایپا و بادران نوین تهران در نشست خبری با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت پیشاپیش محرم حسینی و سالگرد درگذشت هادی نوروزی گفت: باید برای منصور پورحیدری آرزوی سلامتی بکنم. ما برای اولین دیدار جام حذفی مقابل تیم بادران آماده‌ایم و این رقابت‌ها را یک فرصت می‌بینیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. ما با این نگاه وارد جام حذفی می‌شویم و مانند خیلی از تیم‌ها انگیزه قهرمانی خواهیم داشت. برای بازی فردا هم آماده‌ایم و امیدوارم مقابل بادران نتیجه خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: اعضای گروه فنی ما تیم بادران را آنالیز کرده‌اند و شناختی از این تیم داریم. البته نه شناخت کامل مانند شناخت از تیم‌های لیگ برتری، اما از حریف‌مان شناخت داریم. ما برای جام حذفی هدف داریم و هدف‌مان هم قهرمانی و کسب سهمیه است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه آیا اولتیماتومی به او داده شده است یا نه و گویا خودش هم از نتایج تیمش رضایت ندارد، گفت: آن‌طور نیست که ما صددرصد از نتایج ناراضی باشیم. نتایج ما ۵۰-۵۰ بوده است. ما در دیدار برابر پرسپولیس خوب بازی کردیم و روی غافلگیری گل خوردیم، در دیداری که میزبان بودیم، اما عملاً میهمان بودیم. در بازی مقابل ذوب‌آهن از حریف پیش بودیم و روی یک ضربه ایستگاهی بازی به تساوی کشیده شد. ما سیاه‌جامگان را خارج از خانه شکست دادیم و در بازی با استقلال خوزستان هم ما از حریف‌مان پیش بودیم و بازی مساوی شد. در ادامه وقفه در لیگ شرایط ما را سخت کرد. به‌نظرم اگر تا الان ۱۰ یا ۱۱ امتیاز می‌گرفتیم، راضی‌کننده بود.

فرکی ادامه داد: بحث مقایسه‌ای نیست، اما نسبت به خیلی از حریفان که در جدول هستند، ما توانسته‌ایم در رتبه خوبی قرار بگیریم. با این حال ما تیمی داریم که در حال شکل گرفتن است و از مدیریت تا کادر فنی و بازیکنان تغییر کرده‌اند که کم کم در حال هماهنگی هستیم. من هم مانند مدیرعامل باشگاه به این دلیل از نتایج رضایت ندارم که انتظارم از تیمم بالاتر بوده است. در مجموع عملکرد فنی ما تا به اینجا بد نبوده است. در بازی با فولاد ما برنده بودیم که به یکباره غافلگیر شدیم و در نهایت توانستیم بازی را مساوی کنیم و در بازی با صبا هم اتفاقاتی افتاد که به‌نظرم داور سه پنالتی ما را نگرفت. در برنامه ۹۰ هم از این سه پنالتی ما فقط یک صحنه را نشان دادند.

وی درباره داوری دیدار با صبا گفت: هیچ مشکلی با هیچ داوری ندارم و همیشه سعی کردم اعتراضی نکنم تا داوران کارشان را پیش ببرند. در این چند سال ۸۰ درصد قضاوت‌ها به ضرر من بوده و هیچ‌وقت اعتراضی نکردم. اعتراض من به نوع قضاوت‌هاست و به‌نظرم با کارشناسی هم پنالتی ما بر نمی‌گردد. لیگ برتر جای آزمون و خطای داوران نیست و شاید لیگ‌های دسته دوم و اول جای بهتری برای میدان دادن به داوران جوان باشد. باید این را در نظر گرفت که اشتباه داور با مربی و بازیکن فرق دارد. اشتباه داور به‌صورت فردی شاید فقط برای خودش نهایتاً دو جلسه محرومیت داشته باشد، اما زحمات یک تیم را به باد می‌دهد و روند خوب یک تیم با قضاوت اشتباه خراب می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه اگر یک هفته مانده به بازی تیمش مقابل صبا گل عنایتی مردود اعلام شده نباید در بازی با آنها این اشتباه جبران شود، تصریح کرد: داوران نباید اشتباه هفته گذشته را در بازی هفته بعدی‌شان جبران کنند. البته من ایمانم را نمی‌دهم که داوران برای صبا جبران کرده‌اند، اما می‌گویم که ما نباید تاوان اشتباهات بازی‌های قبلی را بدهیم. داوران باید با دقت بیشتر میزان اشتباه‌شان را پایین بیاورند و تمرکز بیشتری روی کارشان داشته باشند. ما که هوادارای نداریم، اما تیم‌هایی که هوادار دارند ممکن است با اشتباهات داور از شدت ناراحتی خواب‌شان نبرد. من هیچ وقت کنار زمین به داور اعتراض نمی‌کنم اما خیلی از مربیان این کار را می‌کنند که تا به امروز هیچ برخوردی هم با آنها نشده است. من هم اگر این کار را کنم هم‌رده آنها قرار می‌گیرم، چون اعتراض کردن کاری ندارد. باید در این خصوص فرقی میان مربیان وجود داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.