مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: منصوریان به‌مانند فصل پیش مقابل تیم برانکو از سیستم کاملاً دفاعی استفاده خواهد کرد.

محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد دربی ۸۳ تهران که روز جمعه ۲۶ شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شرایط این دربی با دربی‌های قبل تا حد زیادی متفاوت است. از این جهت که شرایط استقلال در دربی‌های گذشته تا این حد بحرانی نبوده است و اوضاع این تیم در جدول رقابت‌ها اصلاً مناسب نیست.

وی افزود: در حالی که بازیکنان جوان استقلال خود را در بحران می‌بینند در آنسو پرسپولیس در وضعیت ایده‌آل بسر می‌برد و به اعتمادبه‌نفس بالای تیمی رسیده است. پرسپولیس دربی‌های گذشته را با نتایج خوبی برده و این موضوع نیز از لحاظ روحی و روانی کمک زیادی به بازیکنان این تیم می‌کند. مخصوصاً اینکه این تیم بعد از برد پرگل در دربی قبل هم اکثر بازیکنانش را حفظ کرده و آنها یک خطر جدی برای استقلال به حساب می‌آیند.

مهاجم پیشین پرسپولیس با بیان اینکه سرخپوشان از لحاظ انسجام تیمی و نیمکت مربیان شرایط بهتری نسبت به رقیب خود دارند، عنوان کرد: با در نظر گرفتن تمامی شرایط باید گفت خیلی مهم است که چه تیمی گل اول را به‌ثمر می‌رساند. مسلماً اگر مثل بازی قبل پرسپولیس گل اول را در نیمه اول به‌ثمر برساند امکان اینکه بازی پرگل شود، زیاد است، اما چنانچه در نیمه دوم هر تیم موفق به گلزنی شود آن وقت شاید بازی به زحمت مساوی شود.

خلیلی در مورد تفاوت تاکتیکی دو تیم پرسپولیس و استقلال نیز عنوان کرد: استقلال از لحاظ تاکتیکی و حتی ترکیب تیمی به ثبات لازم نرسیده است. مربیان این تیم هنوز نتوانسته‌اند ۱۱ بازیکن اصلی خود را شناسایی کرده و تاکتیک اصلی تیم‌شان را مشخص کنند. در بازی با ماشین‌سازی، شاگردان منصوریان فقط در دقایقی از بازی خوب بودند و در بیشتر دقایق بازیکنان این تیم سردرگم به‌نظر می‌آمدند. این در شرایطی است که پرسپولیس بر خلاف استقلال در تمام ۹۰ دقیقه بازی‌های خود کمترین نوسان را دارد. در همین بازی با تراکتورسازی کمتر تیمی می‌توانست در آن شرایط بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار نکند، اما پرسپولیس خیلی خوب حملات تراکتورسازی را کنترل کرده و به آن چیزی که دنبالش بود رسید. چه بسا اگر این بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شد پرسپولیس بازی به مراتب بهتری را ارائه می‌داد.

وی در ادامه راجع به اینکه آیا پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار به بازی پر گل در دربی ۸۳ امیدوار باشند یا نه، افزود: منصوریان در بازی فصل پیش نفت و پرسپولیس نشان داد که می‌تواند با ارائه یک بازی کاملاً بسته و تدافعی این تیم را متوقف کند. با توجه به این قضیه احتمال می‌دهم در بازی روز جمعه شاهد یک بازی کاملاً دفاعی از سوی استقلالی‌ها باشیم. مخصوصاً اینکه منصوریان نمی‌خواهد در این بازی بازنده باشد. به‌طور قطع در دربی ۸۳ منصوریان از فرشید باقری و امید ابراهیمی در میانه زمین استفاده خواهد کرد تا بازی را از همان میانه زمین ببندد و دلخوش به خلاقیت فردی کاوه رضایی باشد. از این‌رو احتمال اینکه با سیستم تدافعی اتخاذ شده از سوی منصوریان شاهد دربی قشنگی نباشیم، زیاد است. مگر اینکه پرسپولیس در نیمه اول به گل برسد و آن موقع است که استقلال چاره‌ای جز حمله کردن نخواهد داشت.

مهاجم پیشین پرسپولیس خاطر‌نشان کرد: مصدومیت وحید امیری به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد و نبود او در ترکیب این تیم در بازی با تراکتورسازی کاملاً مشهود بود. استقلالی‌ها باید خوشحال باشند که پرسپولیس بدون یکی از بهترین بازیکنان خود در دربی حاضر می‌شود. عناصر تهاجمی پرسپولیس با روز‌های اوج خود تا حدی فاصله دارند و این مسئله باعث شده پرسپولیس هنوز تیم هجومی و منسجم نیم‌فصل دوم فصل پیش نباشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.