سرمربی تیم فوتبال جوانان پرسپولیس تأکید کرد، تیمش در دربی تهران بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کرده است.

منوچهر عبدالله‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با ابراز خرسندی از برتری ۳ بر یک دربی جوانان تهران اظهار داشت: به عقیده من بازی خوبی بود، چون زمین استاندارد، تماشاگر، زوم رسانه‌ای و نظم فوق‌العاده‌ای داشت.

وی در ادامه افزود: متأسفانه ما به‌غیر از زمان دربی، در بازی‌های دیگر نمی‌توانیم در چنین ورزشگاه‌هایی بازی کنیم. قطعاً وقتی امکانات خوب باشد، پیشرفت رخ می‌دهد. در این دربی، هم استقلال خوب بود و هم پرسپولیس، اما ما فقط از فرصت‌های‌مان بهترین سود را بردیم و بازی را با پیروزی به اتمام رساندیم.

عبدالله‌نژاد با اشاره به شرایط خوب پرسپولیس در آکادمی باشگاه گفت: باید در این مورد از طاهری و قنبرپور تشکر کنم. همین که بچه‌های ما می‌توانند پیراهن تیم اصلی را به تن کنند، عالی است. آنها با این پیراهن‌ها انگیزه پیدا می‌کنند و تیم‌مان شخصیت می‌گیرد. با این حال شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار شبیه به یکدیگر است. در آکادمی استقلال طی ۲۰ روز، سه بار سرمربی تغییر کرد. ما هم ۳۱ خرداد کارمان را شروع کردیم در حالی که اگر از فروردین یا اردیبهشت تمرینات را استارت می‌زدیم، شرایط بسیار بهتری داشتیم.

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس با گلایه از وضعیت فوتبال پایه در ایران گفت: متأسفانه همه چیز در بخش تیم‌های پایه ایراد دارد. برنامه‌ریزی هیئت فوتبال باعث شده ما در یک هفته دو بار بازی کنیم که در این صورت هیچ پیشرفت و آموزشی پیش نمی‌آید. در گرمای تیرماه، بازی تیم جوانان را ساعت ۱۱ یا ۱۲ ظهر برگزار می‌کنند و زمین‌ها هم افتضاح است.

وی افزود: ما در ورزشگاه‌هایی بازی می‌کنیم که استاندارد نیست. عرض زمین ۶۲ متر است، مهاجم حریف از نقطه کرنر بچرخد، وارد محوطه جریمه ما می‌شود. چمن ورزشگاه‌ها بوی لاستیک سوخته می‌دهد و اکثر استادیوم‌ها وسط پارک‌هاست که بازیکنان ما باید از بین یکسری ساقی مواد و آدم‌های معتاد خودشان را به رختکن تیم برسانند و وقتی وارد زمین می‌شوند، دو سه تا کلاغ مشغول تماشای بازی‌شان هستند! آن وقت دو فردای دیگر در یک بازی بین‌المللی در رده پایه شکست می‌خوریم، ۱۰ نفر کارشناس می‌شوند و در تلویزیون حرف‌های آن‌چنانی می‌زنند.

عبدالله‌نژاد درپایان تصریح کرد: تا وقتی وضعیت فوتبال ما به این شکل و سیاق است، مطمئن باشید چیزی تغییر نمی‌کند و بچه‌هایی که رشد می‌کنند، به‌خاطر همت خودشان و دلسوزی مربیان است وگرنه دل هیچ مسئولی به حال فوتبال پایه نمی‌سوزد. دربی برای ما تمام شد و از این به بعد باید در پارک‌ها فوتبال بازی کنیم!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.