قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال کلمبیا با غلبه بر حریف اکوادوری‌‌اش، بعد از ۲۷ سال دوباره قهرمان جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال اتلتیکو ناسیونال با کسب پیروزی یک بر صفر برابر ایندپندینته دلاواله اکوادور در بازی برگشت فینال جام لیبرتادورس، قهرمان مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی در منطقه آمریکای لاتین شد.

به لطف تک گل میگل بورخا، نماینده کلمبیا بازی را در خانه حریف برد تا با توجه به تساوی یک - یک دو تیم در کویتو، اتلتیکوناسیونال در مجموع با نتیجه ۲ بر یک پیروز و قهرمان شود. این اولین قهرمانی اتلتیکوناسیونال در جام لیبرتادورس از سال ۱۹۸۹ بود.

گلی که بورخای ۲۳ ساله در این بازی به‌ثمر رساند پنجمین گل او در این رقابت‌ها بود و این در حالی است که او پیش از آغاز مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها به اتلتیکوناسیونال پیوست و در همان مرحله در دو بازی رفت‌و‌برگشت تیمش برابر سائوپائولو برزیل چهار گل به‌ثمر رساند.

به این ترتیب قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال کلمبیا که در هجدهمین حضورش در جام لیبرتادورس برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد، به‌عنوان نماینده آمریکای جنوبی در رقابت‌های جام باشگاه‌‌های جهان که در ماه دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.