سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان اعلام کرد، تیمش در تورنمنت چین با تیم‌های غنا، قزاقستان و چین رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان درباره حضور این تیم در تورنمنت سنگاپور گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۲۵ ساعت در راه بودیم، بازیکنان در مدت زمان محدودی که تا بازی برابر ازبکستان در اختیار داشتند، ریکاوری کاملی را انجام ندادند. شرجی بودن و گرمای هوای این کشور باعث شد تا فقط یک نیمه موفق را پشت سر بگذاریم و یک گل به‌ثمر برسانیم. همچنین موقعیت‌های دیگری هم داشتیم که به گل تبدیل نشد. در نیمه دوم به لحاظ جسمانی بازیکنان تحلیل رفتند و ازبک‌ها حاکم بر زمین و توپ شدند. در واقع با مالکیت بیشتر تیم ما را تحت‌ِفشار قرار دادند و در دقایق پایانی با یک شوت از راه دور، بازی به تساوی کشیده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ضربات پنالتی، بازیکنان تمام توپ‌های خود را گل کرده و دروازه‌بان ما یک توپ تیم مقابل را مهار کرد و در نهایت به فینال مسابقات راه یافتیم. در بازی با سنگاپور نیز با توجه به اینکه سه روز بین اولین و دومین بازی فاصله بود، بازیکنان بهتر عمل کردند و در یک دیدار بسیار خوب به پیروزی رسیدند و تورنمنت را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران ادامه داد: تورنمنت سنگاپور یکی از بهترین تورنمنت‌هایی بود که در آن شرکت کردیم. تقریباً بازیکنان هم‌سن و سال تیم ملی در این تورنمنت حضور داشتند. ازبکستان یکی از تیم‌های خوب آسیاست و تیمی است که در سال‌های اخیر به‌عنوان نماینده آسیا در جام جهانی حاضر شده و بازی فوتبالش تلفیقی از قدرت و سرعت است. تیم سنگاپور نیز نزدیک به سه سال از بازیکنان ما بزرگ‌تر بودند و از شرایط میزبانی بهره می‌بردند. همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ام، ما نیاز به حضور در چنین تورنمنت‌هایی داریم، چرا که حساسیت صعود، بازی فینال و شرایط مسابقه وضعیتی را رقم می‌زند که بازیکنان به تمامی موارد اشراف خواهند داشت و تجربه کسب می‌کنند.

وی در ادامه درباره اردوی بعدی تیم ملی جوانان گفت: با توجه به اینکه فعلاً اعزامی به تورنمنت بین‌المللی نداریم، درخواست‌مان از کمیته فنی و توسعه و کمیته جوانان این است که دو اردوی تدارکاتی خود را در شهرهای شمالی کشور و یا در تبریز، اردبیل و ارومیه برگزار کنیم. زمان زیادی تا شروع مسابقات نمانده و در این مدت کم باید برنامه‌های خود را به مرحله اجرا برسانیم. یکسری از بازیکنان در اختیار تیم‌های لیگ برتری هستند و مشکلی از بابت تمرینات‌شان نداریم، چرا که در باشگاه‌های خود تمرینات منظم و با برنامه‌ای را انجام می‌دهند. اما یکسری از بازیکنان هستند که نیازمند تمرینات بیشتر و بهتری هستند و باید در اردو حضور داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان در ادامه تصریح کرد: امیدوارم در تورنمنت‌های بعدی تمامی باشگاه‌ها همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند، چرا که زمان مناسبی برای جایگزینی بازیکنان جدید در تیم نداریم. یک سال است که ملی‌پوشان با یکدیگر هماهنگ شده و کاملاً با تفکرات کادر فنی آشنا شده‌اند ضمن اینکه کادر فنی نیز از توانایی بازیکنان اطلاعات دقیقی دارند و قطعاً ثمره درک متقابل کادر فنی و بازیکنان از یکدیگر باعث می‌شود تا شاهد تأثیر مستقیمی بر عملکرد فنی بازیکنان در زمین بازی باشیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری با یک تعامل بهتر و برنامه‌ریزی خوب، شرایطی را فراهم شود که نه باشگاه‌ها متضرر شود و نه تیم‌های ملی، اما یک اصل را باید بپذیریم که تیم ملی در اولویت اصلی قرار دارد و باید از تمام پتانسیل خود به نحو احسن استفاده کنیم.

پیروانی در پایان گفت: قرار است تا با تیم زیر ۲۱ سال لهستان از نهم تا ۱۵ شهریورماه ضمن برگزاری اردوی تدارکاتی یک بازی دوستانه برگزار کنیم و در تورنمنت چین که از ۱۷ تا ۲۵ شهریور ماه انجام می‌شود، حضور داشته باشیم. در تورنمنت چین با تیم‌های چین، غنا و قزاقستان به رقابت می‌پردازیم که بدون شک رقابت با این تیم‌ها به آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان کمک می‌کند. از فدراسیون فوتبال و تمامی افرادی که برای حمایت از برنامه‌های تیم ملی جوانان تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.